HTML
معرفی تگهای HTML5

معرفی تگهای HTML5

در این مقاله قصد داریم کلیه تگهای را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. به همین منظور در ابتدا جدولی که شامل معرفی لیست کامل تگ ها می باشد را تدارک دیدیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید لیست کامل تگها را داشته باشید.

WEB DESIGN
طراحی وب

اصول طراحی وب سایت

زمانی که شما به یک وب سایت سر می زنید. با استفاده از نام دامنه، وب سایت شما نمایش داده می شود. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.

MOBILE
طراحی واکنشگرا

mobile usability

در سرچ کنسول، صفحاتی که از نظر موبایل فرندلی بودن دارای ایراد باشند به شما نمایش داده می شوند. پهن تر بودن عرض سایت از عرض صفحه نمایش، نزدیک بودن بیش از حد المان های با قابلیت کلیک و کوچک بودن فونت از جمله ایرادهای رایج موبایل فرندلی بودن سایت هستند.

JavaScript
کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوااسکریپت به عنوان یک زبان سخت و نا کارآمد یاد می شد. زبانی با کاربرد اندک و ناسازگاری زیاد با مرورگر ها که تا به امروز برای بسیاری از برنامه نویسان آن دوره خاطره نه چندان خوبی را به همراه داشته است.

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل

 

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل

 

در این مقاله نکات مهمی را بیان خواهم کرد که هر وبمستری باید آنها را به خاطر داشته باشد و همچنین چگونه یک استراتژی سئو را باید تنظیم و تشریح کنیم. البته فاکتورهای بسیار زیادی برای بالا بردن رتبه سایت وجود دارد اما برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

اگر به افرادی متکی هستید تا شما را از طریق جستجوی گوگل پیدا کنند، بهینه سازی و سئو موتور جستجو باید در صدر لیست اولویت های شما باشد. اگر کسی نتواند کسب وکار شما را در فضای وب پیدا کند، قادر نخواهید بود برای تجارت خود تولیدی داشته باشید.

آیا می دانید 93٪ تجربه در اینترنت با موتور جستجو شروع می شود؟

قابلیت های خاصی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو گوگل افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل رقبا بخش مهمی از برنامه ی بازاریابی کسب و کار است. تحلیل رقبا بطور کلی ساختار استراتژی بازاریابی شما را تشکیل می دهد، در نتیجه جایگاه کسب و کار شما در آینده بهبود می یابد و کاربران بیشتری به سایت شما اعتماد می کنند همچنین کاربران به راحتی از خدمات و محصولات شما بهره مند می شوند و بازدید و ترافیک سایت افزایش می یاید.

اینکه آیا شما در حال ارتقاء محیط وب سایت خود و یا درحال ایجاد یک کمپین بازاریابی و راه اندازی یک محصول و خدمات جدید هستید، باید بدانید که رقابت شما در همان زمینه چگونه صورت می گیرد.

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه دانش، تخصص و مهارت در زمینه موقعیت رقبا، هدف قرار دادن کلمات کلیدی، حضور در رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، نتایج جستجو شده توسط موتور جستجو (SERP)، وضعیت بک لینک ها، تعداد بازدید کننده ها، دستورالعمل طراحی شده به جهت ترغیب مخاطبین (Call To Actions)، متمایز ساختن محصول از سایر رقبا و همچنین ترافیک صفحات سایت را بالا ببرید و با شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبا خود میتوانید از فرصت های جدید برای رشد و شکوفایی کسب و کار، به طور مستمر استفاده نمایید.

 

1. سرعت بارگذاری صفحه خود را بهبود ببخشید


زمان بارگذاری صفحه شما به چند دلیل مهم است:

اول از همه ، اگر سرعت بارگذاری شما خیلی کند باشد، Google این موضوع را تشخیص می دهد و به رتبه شما آسیب می رساند. همچنین یک وب سایت کند بر نحوه ارتباط بازدید کنندگان وب سایت با صفحات شما تأثیر خواهد گذاشت. در نتیجه این تعامل های منفی، به رتبه شما نیز آسیب می رسانند.

بهینه سازی سرعت صفحات سایت و زمان پاسخگویی سرور یک امر بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد 40٪ از بازدید کنندگان در صورت لود شدن بیش از 3 ثانیه، وب سایت شما را ترک می کنند نکته جالب تر این که 80٪ بازدید کننده ها به آن وب سایت برنمی گردند که این موضوع برای رتبه بندی سئو شما بسیار خطرناک است زیرا در نهایت باعث کاهش ترافیک سایت شما می شود. اما اگر سرعت لود صفحات شما بالا باشد، باعث میشود که کاربران دوباره به سایت بازگردند. در این خصوص الگوریتم Google محبوبیت وب سایت شما را تشخیص داده و رتبه بندی جستجوی شما را بر این اساس تنظیم می کند.

اگر میخواهید سرعت وب سایت خود را تست کنید، میتوانید از خدمات آنلاین مانند Pingdom و یا gtmetrix به صورت رایگان استفاده نمایید. به کمک این ابزار وب سایت خود را از مکان های مختلف در سراسر جهان تست کنید.


2. تشخیص رقبا

رقبای خود را دسته بندی و آنها را کنترل نمایید و با استفاده از گوگل، محصولات و خدمات خود را جستجو کنید تعداد نتایج بدست آمده در صفحات جستجو تعداد رقبای شما هستند که برای کسب رتبه بهتر باید آنها را بررسی کنیم و از رقبای خود بهتر عمل کنیم.

درک این مطلب که چگونه در برابر رقبای خود منصفانه تر رفتار کنید و اکنون زمان آن رسیده که معیارهای اصلی رقیبتان را بسنجید و در بازار مشترک منصفانه تر عمل کنید.


3. راهکار های حضور آنلاین را بررسی کنید

جزئیات نحوه حضور در این رقابت را بطور کامل بررسی نمایید. آیا رقبای شما برای تبلیغات کلیکی (PPC) هزینه می کنند، آیا از الگوهای داده ای خاصی استفاده می کنند، آیا آنها دارای چندین صفحه فرود هستند که به افزایش ترافیک و کسب درآمد سایت مبدل می شوند.


4. نظرات مشتریان رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

از بررسی های آنلاین مانند گوگل، بررسی محصولات، بررسی شبکه های اجتماعی و وبلاگ، نظرات مثبت و منفی را مرور کنید، بیشتر افراد روند بررسی آنلاین را یکی از فاکتورهای خرید خود قرار میدهند، پس مخاطبین روش های رو قابل قبول می دانند که مردم به آن اعتماد دارند، نمایش نظرات مثبت و منفی نشان می دهد که هیچ چیز برای پنهان کردن ندارید همین امر اغلب با ترافیک بالا و فروش بیشتر همراه است و برای اعتماد مصرف کننده مفید می باشد.


5. از موقعیت یابی کلمات کلیدی رقبا مطلع شوید

با استفاده از ابزار Ahrefs بررسی کنید که چه کلمات کلیدی در 100 نتیجه برتر در رقابت با شما ظاهر می شود. داشتن بینش در این مورد که کدام یک از کلمات کلیدی در رتبه بندی به شما کمک می کند میتوان یک مزیت بزرگ باشد.

Ahrefs ابزاری است برای تجزیه و تحلیل بک لینک وب سایت ها از آن استفاده می شود به کمک این ابزار مشخصات لینک دهنده به وب سایت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، اگر میخواهید بهترین کلمات کلیدی را برای جستجوی ارگانیک و یا پولی بدست آورید. برای استفاده از این ابزار پرکاربرد باید اشتراک ویژه اکانت را تهیه نمایید.


ابزار Ahrefs

6. اختلاف کلید واژه را پیدا کنید

به کمک Keyword Gap جایگاه و تمام شباهت و تفاوت های موجود بین کلمه کلیدی شما و رقبایتان، شامل نتایج ارگانیک و یا نتایج کلیکی برای آن محصول لیست شده و نمایش داده میشود.


7. تولید محتوای با کیفیت بالا

هر چند وقت یک بار وب سایت خود را بروز رسانی می کنید. اگر از روز اول ساخت وب سایت تاکنون آن را بروزرسانی نکرده اید، احتمالاً اکنون رتبه SEO خوبی ندارید.

محتوای شما باید با کیفیت بالا، جدید و مرتبط باشد. اگر سایت شما دارای اطلاعات تازه ، هیجان انگیز و یا خبرهای ارزشمندی باشد، بازدید کنندگان زمان طولانی تری در صفحات سایت شما سپری می کنند.

وب سایتهایی که محتوای بسیار آموزنده ای ارائه می دهند، معمولاً مدت زمان ماندگاری طولانی تری دارند. هنگامی که کاربران وب سایت شما را از یک مرورگر گوگل کروم بوک مارک می کنند، میتواند به رتبه بندی سئو شما کمک کند. کیفیت بالا و محتوای مناسب، شانس اینکه وب سایت شما توسط بازدید کنندگان بوک مارک شود را افزایش می دهد.

بررسی کنید رقبای شما چه محتوای را پوشش میدهد. راهی برای بهبود محتوا وب سایت خود پیدا کنید مثلا محتوای با کیفیتی در حیطه کاری تان ایجاد نمایید، از سئو On-site، Off-site، Landing Page، اخبار، تصاویر با کیفیت، سوالات متداول، اینفوگرافیک، ویدئو، پادکست، وبینارها وغیره استفاده نمایید.


8. جستجو در رسانه های اجتماعی

مشخص کنید که رقبای شما در چه بسترهای از شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، چه نوع محتوایی را ارسال می کنند، مخاطبین آنها چه کسانی هستند و همچنین میتوانید از اینکه مشتری چه احساسی دارد و چگونه با آن تعامل دارد را تجزیه و تحلیل کنید.


9. اضافه کردن عناصر بیشتر به متن

محتوای موجود در وب سایت نباید فقط با متون نوشته شده باشد. همانطور که قبلاً گفتم، استفاده از تصاویر در کنار متن میتواند خیلی تاثیر گذار باشد، اما می توانید موارد بیشتری برای بهبود رتبه سئو خود اضافه کنید.

عناصر چندرسانه ای مانند فیلم ، نمایش اسلایدها یا صدا را به سایت خود اضافه کنید. در نظر داشته باشید همه اینها می تواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند. بطور مثال مبتدیان، مصرف کنندگان می خواهند فیلم های بیشتری را مشاهده کنند:

تماشای ویدئو بسیار ساده تر از خواندن مطالب آن است.

این ویژگی ها می توانند به میزان زمانی را که شخصی در وب سایت شما می گذراند بطور چشمگیری بهبود بخشد. بسته به طول فیلمهای شما، افراد می توانند چندین دقیقه در صفحه شما ماندگار شوند.

اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً رتبه جستجوی شما را ارتقا خواهد داد.


10. تجزیه و تحلیل سئو

چگونگی اجرای سئو را بین رقبای خود بررسی نمایید. مشاهده تگهای Meta صفحه، سلسله مراتب تگ هدر درسایت و استفاده از عنوان، روشی برای بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما است. الگوهای داده ای، ساختار Url، استفاده از ابزار گوگل وبمستر تولز (سرچ کنسول) و فرندلی بودن و سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهید.


11. بهینه سازی تجربه کاربری

صفحات سایت را طوری طراحی کنید که المان های سایت به درستی کنار یکدیگر قرار گیرند و کاربر هنگام استفاده از محصول تجربه خوش آیندی داشته باشد و به خرید محصول یا خدمات شما سوق پیدا کند.


12. شروع به وبلاگ نویسی کنید

وبلاگ نویسی برای تجارت شما عالی و به شما کمک می کند بازدید کنندگان بیشتر درگیر وب سایت شما شوند. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم، تولید محتوای به روز شده و مرتبط می تواند افراد را به سمت وب سایت شما سوق دهد و به آنها دلیلی برای ماندن در صفحات شما بدهد. همه اینها تأثیر مثبتی در رتبه بندی موتور جستجوگر شما دارد.


13. مطمئن شوید متن سایت شما قابل خواندن است

هنگام نوشتن مطالب در وب سایت، مخاطبان خود را بهتر درک کنید. اگر می خواهید افراد به سایت شما مراجعه کرده و وقت خود را در آنجا بگذرانند ، طوری صحبت کنید که آنها مطالب شما را درک کنند. سعی نکنید مثل یک پزشک یا یک وکیل صحبت کنید (حتی اگر عکس آن ثابت شود). محتوای شما باید به شکلی نوشته شود که اکثر مردم بتوانند آنرا درک کنند وقابل فهم باشد.


14. تصاویر خود را بهینه کنید

استفاده از تصاویر بزرگ میتواند زمان بارگذاری صفحه شما را کند کنند و به رتبه شما آسیب می رساند. به همین منوال برای بهینه سازی، تصاویر خود را در اندازه های کوچکتر و فشرده سازی کنید همچنین می توانید با نامگذاری تصاویر، برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده نمایید.به عنوان مثال وب سایتی دارید که محصولات حمام و سرویس بهداشتی را می فروشید.به جای نامگذاری تصویر مانند "شامپو" ، می توانید آن را "بهترین شامپو ضد ریزش مو" تغییر دهید همچنین می توانید از کلمات کلیدی در عنوان تصاویر خود استفاده کنید.


15. اصلاح کردن لینک های شکسته

پیوندهای شکسته می توانند به رتبه سئو شما آسیب برساند به علاوه وقتی پیوندی شکسته به بازدید کنندگان خود می دهید، به نظر خیلی خوشایند نباشد که آنها را به یک وب سایت نامعتبر ارجاع دهد. می توانید از ابزاری مانند Dead Link Checker برای جستجوی پیوند یا خطاها در وب سایت خود استفاده کنید:

شما می توانید از این مورد برای بررسی کل وب سایت یا صفحات خاص خود استفاده کنید.

اگر در سایت ثبت نام کنید، می توانید حساب خود را طوری تنظیم کنید تا به طور خودکار بررسی شود و هر زمان که یک لینک شکسته شود، بلافاصله با شما تماس گرفته می شود تا بتوانید آن را جایگزین کنید همچنین می توانید از این منبع برای نظارت بر سایر وب سایتهای مرتبط با صنعت خود استفاده کنید.

با این کار ترافیک بیشتری به وب سایت شما منتقل می شود. پیوندهای خارجی که از وب سایتهای دیگر به صفحه شما داده می شود به بهبود رتبه SEO شما نیز کمک می کند.


16. سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید

همانطور که آمار نشان می دهند، استفاده از تلفن همراه در حال افزایش است و نسبت به رایانه و لپ تاپ رشد چشم گیری داشته است. در حقیقت بیش از 60٪ جستجوهای گوگل از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بدیهی است، گوگل این موضوع را تشخیص می دهد و به همین ترتیب سایت ها را رتبه بندی می کند. وب سایت شما برای کاربران موبایل باید بهینه سازی شود. اگر سایت شما بهینه نشده باشد، مانع از تجربه کاربر خواهد شد و بر رتبه شما تأثیر می گذارد.


17. صفحات خود را به درستی قالب بندی کنید

زمانی را برای طرح بندی وب سایت خود در نظر بگیرید مواردی مانند اندازه فونت و تایپوگرافی و .. اگر وب سایت شما با تصاویر، تبلیغات، رنگ ها و ستون های متن بسیار زیاد تشکیل شده است ، همین امر باعث میشود وب سایت شما بنظر استاندارد نباشد و غیرقابل اعتماد جلوه کند در نتیجه قالب زیبا و طراحی جذاب باعث بهبود رتبه سئو شما می شود.


18. اطلاعات تماس مناسب ارائه دهید

تمام اطلاعات شما باید برای مخاطب واضح و در دید ساده باشد تا افراد بتوانند آن را پیدا کنند. بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که شما فراموش کرده اید شماره تلفن ، آدرس ایمیل و موقعیت مکانی خود را درج کنید.


19. از کلمات کلیدی در مکان های مناسب استفاده کنید

احتمالاً می دانید که باید کلمات کلیدی را به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید اضافه کنید. اما اینکه کجا از کلمات کلیدی خود استفاده میکنید به همان اندازه مهم است که چند بار از آنها استفاده میکنید.

قدم اول : مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما حداقل یک بار در تگ عنوان صفحه شما استفاده شده است.

قدم دوم : استفاده از کلمه کلیدی در آدرس صفحه وب یا همان url است.

قدم سوم : استفاده از کلمه کلیدی در 100 کلمه اول مطالب شما.

کلمات کلیدی در این فرمول نقش عمده ای دارند و باید از کلمات کلیدی به طور طبیعی در جملات متناسب استفاده شوند و اگر در محتوا وب سایت خود با کلمات کلیدی اشباع شده بیش از حد استفاده کنید، گوگل در این مورد تصمیم گیری میکند و این کار تاثیر منفی در رتبه بندی سایت و جایگاه شما خواهد داشت.

میتوان کلمات کلیدی را در بخش های هدر و حتی در تگ Alt تصاویر قرار دهید. به عنوان مثال ، کسی کلمه "موبایل" را جستجو نمی کند اما آنها ممکن است عبارت "بهترین موبایل برای فیلمبرداری" را به عنوان گزینه دیگری تایپ کنند. اگر کلمات کلیدی شما با جستجوی آنها مطابقت داشته باشد، وب سایت شما شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر را خواهد داشت.


20. عناوین و توضیحات ارزشمند را انتخاب کنید

وقتی صحبت از نوشتن عناوین برای موتورهای جستجو می آید، اولین چیزی که باید بدانید این است که هیچ محدودیتی در تعداد کاراکتر مورد استفاده در صفحه عنوان وجود ندارد ولی بهتر است بخش مهم آن بین 50 تا 70 کاراکتر باشد و شما فقط 65 کاراکتر برای نوشتن عنوان باید در نظر بگیرید، می توانید عنوان طولانی را بنویسید، اما اگر بیش از 65 کاراکتر داشته باشد، عنوان بصورت نقطه چین و شکسته نمایش داده می شوند. بنابراین باید آنها را کوتاه کنید.

برای یادآوری در اینجا چند نکته دیگر در هنگام ایجاد عناوین مهم برای کلیک وجود دارد:

در عناوین صفحات سایت خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

باید تمام کلمات کلیدی خود را در عناوین خود بکار ببرید.

سعی کنید عنوان جذابی را انتخاب کنید.


21. برای متا تگ ها توضیحات بنویسید

توضیحات meta tag عنصر بعدی است که باید بهینه سازی شود. گوگل با ارائه نکاتی درباره نحوه ایجاد توضیحات، این کار را آسان کرده است که در اینجا تعدادی از آنها را شرح میدهم:

متا تگ ها شاخص هایی توصیفی هستند به منظور قابل فهم کردن متن برای موتورهای جستجو.

آنها را منحصر به فرد کنید، هر توضیحات متا تگ باید با سایر صفحات دیگر متفاوت باشد.

تگ هایmeta را کوتاه کنید، گوگل توضیحات متا را به 160 کاراکتر یا کمتر محدود می کند.

در حالی که توضیحات متا عنوان مهمی هنگام دستیابی به کلیک نیست زیرا مردم تقریباً به توضیحات توجه نمی کنند ولی از دیدگاه رتبه بندی سئو، هنوز هم مهم است بنابراین آن را نادیده نگیرید!


22. کد های غیر ضروری را پاک کنید

کد وب سایت شما حدامکان کم حجم باشد و باید اسکریپت های بلااستفاده را حذف کنید تا در زمان بارگذاری صفحه شما کمک کند و هرچه زمان بارگذاری سریع تر به معنای سئو بهتر است. در این حالت، اگر سایت شما دارای کد اضافی باشد، موتورهای جستجو برای خزیدن در سایت شما وقت بیشتری را صرف می کند و این تاثیر منفی در رتبه بندی شما خواهد گذاشت.


23. از اینفوگرافیک استفاده کنید

استراتژی اینفوگرافیک هنوز در حال شکوفایی است. برای اینکه اینفوگرافیک شما فوق العاده قدرتمند باشد، به دو چیز نیاز دارید: طراحی عالی و محتوای عالی

هنگام ایجاد اینفوگرافیک، از محتوا غافل نشوید بسیاری از مردم این کار انجام می دهند، ولی اینفوگرافیک آنها عملکرد خوبی ندارند، اما اگر در این راه قوی ظاهر شوید احتمال به اشتراک گذاری اینفوگرافیک شما زیاد است.

نتیجه گیری:

سئو همان چیزی است که وب سایت شما باید در حال حاضر و در آینده روی آن تمرکز کند. اگر تازه تمرکز خود را روی SEO انجام داده اید کمی از رقبا جا مانده اید، اما قطعاً خیلی دیر نیست که بتوانید استراتژی هایی را که فقط در مورد آنها صحبت کردم بکار ببرید بررسی ترافیک و رتبه بندی جستجوی شما به اعتبار استراتژی سئو شما کمک می کند. در انتها این نکته را یادآور می شوم که فاکتورهای بسیاری برای بهینه سازی سایت وجود دارد که رعایت تمامی آنها بر روی رتبه دهی وب سایت تاثیرگذار است.


امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و به نتایج برتر جستجوی گوگل دست یابید.




مقاله های مرتبط


مقاله 7 ابزار عالی برای طراحی وب در سال 2019

مقاله 8 ابزار کتابخانه جاوا اسکریپت در سال 2019

بهترین ابزار رایگان طراحی وب سایت در سال 2019