HTML
معرفی تگهای HTML5

معرفی تگهای HTML5

در این مقاله قصد داریم کلیه تگهای را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. به همین منظور در ابتدا جدولی که شامل معرفی لیست کامل تگ ها می باشد را تدارک دیدیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید لیست کامل تگها را داشته باشید.

SEO
ترفند های سئو

ترفند های سئو(SEO)

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

WEB DESIGN
طراحی وب

اصول طراحی وب سایت

زمانی که شما به یک وب سایت سر می زنید. با استفاده از نام دامنه، وب سایت شما نمایش داده می شود. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.

MOBILE
طراحی واکنشگرا

mobile usability

در سرچ کنسول، صفحاتی که از نظر موبایل فرندلی بودن دارای ایراد باشند به شما نمایش داده می شوند. پهن تر بودن عرض سایت از عرض صفحه نمایش، نزدیک بودن بیش از حد المان های با قابلیت کلیک و کوچک بودن فونت از جمله ایرادهای رایج موبایل فرندلی بودن سایت هستند.

JavaScript
کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوااسکریپت به عنوان یک زبان سخت و نا کارآمد یاد می شد. زبانی با کاربرد اندک و ناسازگاری زیاد با مرورگر ها که تا به امروز برای بسیاری از برنامه نویسان آن دوره خاطره نه چندان خوبی را به همراه داشته است.

مقایسه خرید اینترنتی و خرید حضوری: کدام روش بهتر است؟

مقایسه خرید اینترنتی و خرید حضوری

 

آیا مصرف کنندگان به ازای هر بازدید در فروشگاه حضوری هزینه بیشتری می کنند یا خرید آنلاین؟

تقریباً بین 12 تا 24 میلیون سایت فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان وجود دارد، که بیش از 18٪ از کل فروش خرده فروشی در سراسر جهان را تشکیل می دهد که هر روز بیشتر و بیشتر و در حال ظهور هستند.

 

اما سوال اینجاست آیا مردم خرید در فروشگاه های فیزیکی را ترجیح می دهند یا آنلاین؟ تفاوت در چیست؟

خرید اینترنتی بهتر است یا حضوری؟

بر اساس نظرسنجی انجام شده ، 59 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند، در حالی که تنها 41 درصد ترجیح می دهند از یک فروشگاه فیزیکی خرید کنند.

در دوران پس از قرنطینه که مصرف‌کنندگان بیشتر به خرید فیزیکی بازگشته‌اند. اما با این حال چه چیزی در واقع بر تصمیم‌گیری‌ها فیزیکی بودن خرید در فروشگاه و یا خرید آنلاین تأثیر می‌گذارد و عادات خرید مصرف‌کننده و رفتار خرید آنها به کدام سمت هدایت می‌کند؟

 

خرید از فروشگاه فیزیکی و آفلاین

تجربه ای که یک فرد در یک فروشگاه خرده فروشی دارد همه آنها به طراحی و ظاهر فروشگاه بازمی گردد. وقتی در طراحی فروشگاه تجربه مشتری (UX) را در نظر بگیریم به این معنی است که فروشگاه مفید واقع شده است و به راحتی می‌توان با آن تعامل داشت و اینگونه خرید بسیار لذت‌ بخش است. این بدان معنی است که ایجاد یک جشنواره فروش فروشگاه قابل استفاده که پیشنهادات محصول و محتوا را به نمایش بگذارد + تجربه کاربری مطلوب و قطعی = تعیین کننده نقش تجربه مشتری در فروش میباشد.

اینگونه فروشگاه ها طوری طراحی شده اند که محصولات را قصد فروش بیشتر آن دارند بصورت برجسته و ظاهر زیبا در معرض دید مشتریان که در حال ‌ قدم ‌زدن در فروشگاه هستند عرضه کنند ، اما چگونه این کار بدون تحت فشار قرار دادن یا ایجاد استرس به مشتریان صورت می گیرد ؟

برخی از فروشگاه ها از علائم، تابلوهای بصری و غیره را به مناطق مختلف فروشگاه خود اضافه می کنند تا توجه مشتریان را به خود جلب کنند و محصولات/خدماتی را که بیشترین سود را برای کسب و کار خود دارند بطور متمایز نشان دهند. همین امر در فروشگاه های اینترنتی نیز شامل میشود و محصولات که سود بیشتری دارد در بخشی با نام پیشنهاد شگفت انگیز در معرض دید کاربران به نمایش می گذارند.

این علائم بصری تصادفی نیستند و به خریداران کمک می کنند محصولات و خدمات را بهتر تجسم کنند و به این وقفه ها "سرعت گیر" نیز گفته می شود. گرچه ممکن است به نظر برسد که این کار به دلایلی از طرف فروشگاه ها انجام می شود و عمدتاً هدف برای برقراری ارتباط مشتری با محصولات/خدمات و برند سازی می باشد.

 

خرید مجازی و خرید آنلاین

اگرچه هر دو در یک زمینه دیجیتال اتفاق می‌افتند، خرید مجازی و خرید آنلاین متفاوت هستند و تجربه‌ای که یک فرد دارد نیز می‌تواند متفاوت باشد.

یک فروشگاه مجازی به عنوان یک فروشگاه اینترنتی آنلاین در نظر بگیرید. فروشگاه مجازی تجربه کامل مرور یک فرد از یک فروشگاه واقعی و فیزیکی میباشد که بصورت آنلاین به آن کالا دسترسی داریم و شامل مشخصات کالا، اندازه، تصاویر و غیره میشود.

همانند یک فروشگاه فیزیکی، تجربه ای که یک فرد هنگام خرید آنلاین یا مجازی دارد، به طراحی فروشگاه اینترنتی بازمی گردد. طراحی های جذاب و زیبای وب سایت همیشه نقش مهمی در یک استراتژی فروش و بازاریابی آنلاین موفق داشته اند، اما تنها ظاهر سایت نیست که نقش تعیین کننده ای در موفقیت سایت دارد.

بنابراین طراح سایت می تواند با ایجاد طرح های زیبا و پالت های رنگی و استفاده از کد های استاندارد و اصولی در طراحی سایت نقش تعیین کننده در افزایش فروش محصولات فروشگاه ایفا کند. از سوی دیگر، متخصصان طراحی وب، اصول زیبایی شناسی را در وب سایت فروشگاهی بکار میبرند و همچنین تجربه مثبتی را برای خرید اینترنتی کاربران فراهم می کنند.

 

طراحی تجربه کاربری (UX Design)

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، روش های خرید نیز تغییر کردند اما نکته فابل توجه این است که مشتری شما همان است که قبلا بوده است.

هر مشتری می خواهد تجربه خرید بدون دغدغه داشته باشد، مخصوصاٌ زمانی که از یک فروشگاه اینترنتی خرید میکند. با این حال وعده خرید اینترنتی برای ارائه یک تجربه خرید سریع و راحت است.

به عنوان یک مالک وب سایت فروشگاهی، هدف اصلی شما این است که فرآیند خرید را تا جایی که می توانید برای کاربران ساده و روان کنید.و این کار به تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی شما برمی گردد. در لیست زیر ما 8 اصل طراحی UX را فهرست کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای تطبیق با انتظارات کاربران آنلاین که از فروشگاه شما خرید می‌کنند استفاده کنید:

 

1. روی کاربر تمرکز کنید و نیازهای او را برآورده کنید

در طول کل فرآیند طراحی، بر بهبود تجربه کاربران خود با محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. برای انجام این کار، طراحان باید آنچه را که کاربران در طراحی به دنبال آن هستند در نظر بگیرند. این کار را می توان از طریق آزمایش کاربران و سایر روش های تحقیق کاربر انجام داد. به عنوان یک طراح، مهم است که به یاد داشته باشید که طراحی شما ممکن است برای شما عالی به نظر برسد، اما شما کاربر سایت نیستید و سایت را براساس نیاز مشتریان طراحی کنید. بنابراین همیشه کاربران را در خط مقدم ذهن خود نگه دارید.

 

2. ثبات قدم بودن کلید اصلی موفقیت فروشگاه است

لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. سازگاری فرآیند طراحی سایت را برای طراحان و کاربران آسان تر می کند. هرچه کاربران با وب سایت آشناتر باشد، افراد بیشتری می توانند سریعتر استفاده از آن را یاد بگیرند و تجربه کاربران را افزایش دهد.

هنگامی که کاربر وارد وب سایت فروشگاهی می شود، انتظار دارد که سایت شباهت هایی را با سایر سایت هایی که به طور منظم از آنها خرید می کند باشد. این کار باعث می شود که کاربر به راحتی با سایت جدید بدون هیچ هزینه آموزشی اضافی آشنا شوند و وب سایت را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. این نوع طراحی بصری از خستگی چشم و کاهش اضطراب و اصطکاک کاربر جلوگیری و کمک می کند.

 

3. سلسله مراتب مشخصی داشته باشید

مشابه نحوه اضافه نمودن وقفه‌های بصری توسط فروشگاه‌های فیزیکی برای هدایت فرد در تجربه خرید ازفروشگاه‌های آنلاین نیز باید از وجود منوی ناوبری و سلسله‌ مراتب بصری روان در سراسر فروشگاه اطمینان حاصل نمایید و یک سلسله مراتب را از طریق طراحی ساختار وب سایت ایجاد کنید و در نظر بگیرید که چگونه طرح بندی محتوا و اطلاعات در سرتاسر وب سایت سازماندهی شده است.

 

4.توضیحات محصول را بهینه کنید

مردم دوست دارند بدانند چرا باید یک محصول خاص را بخرند و اگر بتوانید به آن پاسخ دهید و توضیحات کامل از محصول را شرح دهید، آنگاه می‌توانید محصول خود را بفروشید. به همین دلیل، باید توضیحات محصول را برای ارائه بهتر اطلاعات به مشتریان خود بهینه کنید.

انجام این کار باعث بهبود بیشتر تجربه کاربری شما می شود. بنابراین، در اینجا برخی از بهترین روش ها برای بهینه سازی توضیحات محصول و تقویت موفقیت آمیز UX شما آورده شده است.

 

الف) توضیحات محصول خود را بنویسید

ویژگی ها و توضیحاتی را که سازندگان محصول استفاده می کنند کپی و جایگذاری نکنید. وقت خود را به نوشتن یک توصیف خوب توسط خودتان اختصاص دهید. توضیحات را ساده کنید تا همه نوع مشتریان بتوانند آنچه را که ارائه می‌دهید درک کنند.

 

ب) یک شرح محصول بنویسید

از طریق شرح کامل، ارزش محصول خود را به مشتریان اطلاع دهید. به آنها نشان دهید که چگونه محصول شما می تواند یک مشکل خاص را حل کند و ارزش سرمایه گذاری روی محصول را ارائه کنید.

 

ج) توصیف محصول را ارزیابی کنید

نوشتن توضیحات محصول خوب است، اما باید ببینید که آیا این روش کار می کند یا نه. با به روز رسانی و تنظیم توضیحات محصولات که عملکرد آنها ضعیف است، بهتر راه برای بهبود عملکرد محصول، ارزیابی آن میباشد.

این نکات را هنگام کار بر روی صفحه محصول در نظر داشته باشید و UX محصولات فروشگاه را با توضیحات خوب بهبود بخشید.

 

5. افزایش تجربه کاربر با آموزش های محصول

استفاده از برخی محصولات آسان است و نوشتن توضیحات به همراه تصویر محصول مناسب برای نمایش کافی است. اما برخی از محصولات کمی پیچیده هستند و مشتریان نیاز دارند تا ببینند چگونه از محصول مورد نظر استفاده کنند.

با در نظر گرفتن واقعیت ذکر شده، منطقی و سودآور است که یک فیلم آموزشی از کاربرد محصول و طریقه استفاده محصول را نشان دهید. با نمایش آموزش و نحوه استفاده مناسب از محصول خود، آگاهی مشتری را افزایش دهید.

همانطور که اطلاعات محصول با کیفیت را در وب سایت فروشگاهی خود ارائه می دهید، حفظ مشتری را افزایش می دهید و همچنین UX خود را بهبود بخشید.

 

6. به مشتریان خود کمک مجازی ارائه دهید

حتی اگر یک وب‌ سایت فروشگاهی سازمان ‌یافته داشته باشید، برخی از افراد همچنان به سختی می‌توانند از آن استفاده کنند، زیرا همه بازدیدکنندگان با خرید آنلاین آشنا نیستند.

 

بنابراین برای کمک به مشتریان خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

می توانید مشتریان را از طریق چت بات ها راهنمایی کنید. یک ربات چت پشتیبانی مشتری را راه اندازی کنید این کار به کاربران کمک می کند تا فرآیند خرید را تکمیل کنند. چت بات ها همچنین به بازدیدکنندگان کمک می کند تا مستقیماً اطلاعات مورد نظر خود را در فروشگاه اینترنتی شما دریافت کنند.

تعامل مشتری و کسب و کار از طریق ربات چت در دراز مدت مفید است زیرا باعث اعتماد سازی و در نتیجه UX را بهبود می بخشد و مشتریان را تشویق می کند به فروشگاه اینترنتی شما بازگردند.

35 درصد از مصرف کنندگان قبلاً با کمک ربات چت بات کالاها را خریداری کرده اند.

 

7. گزینه های مختلف پرداخت را در سایت فعال کنید

تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی نیز به نحوه سهولت پرداخت بستگی دارد. وقتی مشتریان قادر به خرید محصولات از فروشگاه اینترنتی شما به دلیل عدم وجود گزینه های پرداخت نیستند، برای مشتریان ناامید کننده است و عدم وجود این گزینه های پرداخت می تواند منجر به از دست دادن مشتریان ارزشمند شما شود.

کیف پول الکترونیکی روشی محبوب برای پرداخت خرید های آنلاین است. بر اساس گزارش پرداخت، استفاده از کیف پول الکترونیکی 36 درصد و پس از آن کارت‌های اعتباری 23 درصد و کارت‌های نقدی 12 درصد است.

 

8. به مشتریان خود پاداش دهید

ذهن انسان اینگونه کار می کند وقتی برای هر عملی که انجام می دهید پاداش دریافت می کنید، احتمال اینکه دوباره آن کار را دوباره انجام دهید بیشتر است.

بنابراین، هنگامی که مشتریان اقدام به خرید می کنند، به آنها پاداش دهید. این کار می تواند با امتیاز پاداش، کارت هدیه، کوپن هدیه و تخفیف در سایت فروشگاهی شامل شود. همه فروشگاه‌های آنلاین بزرگ از این روش استفاده و به مشتریان خود اجازه می‌دهند در ثبت‌نام، خرید و غیره امتیاز و پاداش کسب کنند.

استفاده از یک سیستم پاداش برای بهبود تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی یک استراتژی درست است و باعث ایجاد وفاداری مشتری، ایجاد آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و تشویق آنها به خرید از فروشگاه آنلاین شما می شود.

بنابراین تمامی موارد بالا بهترین راه برای بهبود UX فروشگاه آنلاین شما هستند. اکنون این روش ها را اعمال کنید و تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی خود را تقویت کنید. این راه حل های ساده مزایای مالی زیادی در دراز مدت برای کسب و کار آنلاین شما فراهم می کند.

 

تجربه کاربری در فروشگاه فیزیکی و تجربه کاربری فروشگاه اینترنتی

تجربه کاربری در فروشگاه فیزیکی بی شباهت به تجربه کاربر فروشگاه اینترنتی نیست. همه چیز در مورد درک افراد از سهولت استفاده، سودمندی و کارایی و تجربیات معنی دار و مرتبطی است که آنها در فروشگاه شما دارند. تجربه کاربر نه تنها در مورد فناوری بلکه در مورد درک رفتار مصرف کننده در دنیای آفلاین است. هنگامی که برای طراحی فضاهای فیزیکی و فضاهای دیجیتال به درستی استفاده شود، این تجربیات و تعاملات بصری، خرید آنلاین را برای مشتری راحت و خوشایند می کند.

مردم توصیه های خرید اینترنتی را از طیف متفاوتی از منابع جمع آوری می کنند:

70 درصد از جوانان به افراد مشهور اعتماد دارند و توصیه های از اینفلوئنسرها دریافت می کنند

49 درصد از مصرف کنندگان در تمام سنین به توصیه های اینفلوئنسرها وابسته هستند

74 درصد از مصرف کنندگان برای خریدشان به شبکه های اجتماعی اعتماد دارند

92 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های دوستان و خانواده اعتماد دارند

 

کلام آخر

مصرف کنندگان بطور معمول به دلیل راحتی و تجربه ثابتی که بصورت آنلاین دارند خرید آنلاین را ترجیح می دهند. با این حال، چه دیجیتال و چه فیزیکی، فراموش کردن اینکه مشتری شما چه کسی است، می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد.

اگرچه صاحب فروشگاه فیزیکی خرده‌ فروشی یا صاحب فروشگاه اینترنتی هستید، باید بدانید که مشتریان شما واقعاً چه می‌خواهند و سپس شروع به ایجاد تجربه‌ ی کاربری کنید که با انتظارات و اشتهای مشتریان برای خرید هماهنگ باشد.

اولویت قرار دادن تجربه کاربری در خرده فروشان این امکان را می دهد که جریان های درآمدی مهمی را تشکیل دهند که به ایجاد پایداری و ثبات کسب و کار و برآورده کردن نیاز مشتریان شما کمک می کند.

 

مقاله های مرتبط

مقاله 7 ابزار عالی برای طراحی وب در سال 2019

معرفی 12 نوع از بهترین وب سایت ها برای کسب درآمد اینترنتی

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل