HTML
معرفی تگهای HTML5

معرفی تگهای HTML5

در این مقاله قصد داریم کلیه تگهای را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. به همین منظور در ابتدا جدولی که شامل معرفی لیست کامل تگ ها می باشد را تدارک دیدیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید لیست کامل تگها را داشته باشید.

SEO
ترفند های سئو

ترفند های سئو(SEO)

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

WEB DESIGN
طراحی وب

اصول طراحی وب سایت

زمانی که شما به یک وب سایت سر می زنید. با استفاده از نام دامنه، وب سایت شما نمایش داده می شود. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.

MOBILE
طراحی واکنشگرا

mobile usability

در سرچ کنسول، صفحاتی که از نظر موبایل فرندلی بودن دارای ایراد باشند به شما نمایش داده می شوند. پهن تر بودن عرض سایت از عرض صفحه نمایش، نزدیک بودن بیش از حد المان های با قابلیت کلیک و کوچک بودن فونت از جمله ایرادهای رایج موبایل فرندلی بودن سایت هستند.

JavaScript
کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوااسکریپت به عنوان یک زبان سخت و نا کارآمد یاد می شد. زبانی با کاربرد اندک و ناسازگاری زیاد با مرورگر ها که تا به امروز برای بسیاری از برنامه نویسان آن دوره خاطره نه چندان خوبی را به همراه داشته است.

Hotjar چیست و چه کاربردی دارد؟

Hotjar چیست و چه کاربردی دارد؟

 

برای بهبود مستمر وب سایت خود، باید بدانید که کاربران شما چگونه جذب سایت میشوند. استفاده از نقشه های حرارتی وب سایت یک راه عالی برای به دست آوردن عملکرد بهتر و تجسم تعاملات وب سایت شما است. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه UX وب سایت خود را با نقشه های حرارتی Hotjar تجزیه و تحلیل کنید و آن را بهبود ببخشید.

ممکن است یک وب سایت عالی داشته باشید اما، برای ادامه رشد و بهبود آن، می خواهید بدانید که کاربران شما چگونه با آن ارتباط برقرار میکنند.

اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید، امروز شما را با نحوه استفاده از Hotjar و نحوه تجزیه و تحلیل نتایج Heatmap را توضیح خواهیم داد.

 

نقشه حرارتی (Heatmap) چیست؟

نقشه حرارتی اساسا راهی برای تجسم نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما است. در واقع نقشه حرارتی به شما این امکان را می‌دهد که مناطق پر فعالیت و نقاط مهم وب ‌سایت خود را که با رنگ‌ های قرمز یا نارنجی گرم‌ تر مشخص شده‌ اند و مناطق غیرفعال با رنگ‌های سردتر تجسم شده‌اند را ببینید.

اساساً، نقشه های حرارتی کمک می کند تا داده های پیچیده را در یک نگاه ساده درک کنید. بنابراین یک ابزار عالی برای کسانی است که ترجیح می دهند یک رویکرد بصری برای بازاریابی خود داشته باشند و به شناسایی و بهبود KPI های معمول وب سایت و تجربه کاربری و نرخ تبدیل آن کمک کنند.

 

Hotjar چیست و چه کاربردی دارد؟

Hotjar نرم افزار بازاریابی است که طیف وسیعی از ابزارهای تست کاربر و روش های تجزیه و تحلیل وب سایت خود را در اختیار شما قرار میدهد. مشابه ابزاری مانند Google Analytics شما باید کد منحصر به فرد Hotjar خود را نصب کنید سپس می توانید با اجرای نقشه های حرارتی روی وب سایت آنها را ردیابی کنید.

Hotjar چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آیا سرویس Hotjar رایگان است؟

Hotjar یک طرح اولیه را ارائه می دهد که رایگان است. با طرح اولیه، اعضای تیم نامحدودی خواهید داشت و می‌توانید تعداد محدودی را رکورد کنید و تا سه نقشه حرارتی را همزمان اجرا کنید.

بسته به اندازه کسب و کار و بسته انتخابی شما، برنامه های پریمیوم نیز با هزینه ماهانه 39 تا 389 پوند در دسترس هستند. این بسته‌ها طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله نقشه‌های حرارتی و رکوردهای بیشتر، هدف‌گیری دقیق، برچسب‌گذاری، بررسی و آموزش را ارائه می‌دهند.

اما، برای کسب و کارهای کوچک، بسته رایگان برای شروع و دریافت بررسی در مورد آنچه این ابزار قدرتمند می تواند انجام دهد کافی است.

 

جایگزین Hotjar برای تجزیه و تحلیل وب سایت و بهبود کاربران

Hotjar یکی از بزرگ‌ ترین و شناخته ‌شده ‌ترین ابزارهای نقشه حرارتی موجود است و ابزاری است که میتوانید به‌ طور طولانی مدت از آن استفاده کنید.

اما، گزینه های جایگزین زیادی نیز وجود دارد:

Microsoft Clarity: این ابزار نسبتاً جدید مایکروسافت نقشه های حرارتی و تجزیه و تحلیل ذخیره سازی داده ها را ارائه می دهد و ادعا میکند که برای همیشه رایگان است.

Crazy Egg: این نرم افزار نقشه های حرارتی، عکس های فوری و یک ابزار تست A/B را نیز ارائه می دهد. بسته به کسب و کار و نیاز شما گزینه های کمتری را ارائه میکند.

Mouseflow: این ابزار Heatmap همچنین رکورد جلسات و تعدادی ویژگی دیگر را برای درک نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما ارائه میدهد. این یک ابزار پولی است، با یک نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه میتوانید آن را تست و ارزیابی کنید.

Smartlook: این ابزار شامل ارائه نقشه های حرارتی و دریافت تجزیه و تحلیل وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه میباشد و شامل گزینه های رایگان و پولی است.

ما همه پلتفرم‌ های بالا را امتحان نکرده‌ ایم، اما اکثریت آنها یک نسخه آزمایشی رایگان را ارائه می‌کنند.

 

نحوه تنظیم یک نقشه حرارتی در Hotjar

هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید و کد رهگیری Hotjar خود را به وب سایتتان اضافه کردید، شروع به جمع‌آوری داده‌ها بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نام برای نقشه حرارتی خود انتخاب و صفحه ای را که می خواهید آن را هدف قرار دهد انتخاب تا شروع به جمع آوری داده ها کند.

Hotjar چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نقشه حرارتی شما زمانی که داده‌های 1000 بازدید از صفحه را جمع‌آوری کند اجرا می‌شود و در این مرحله کامل می‌شود. با یک نسخه پولی، می توانید یک نقشه حرارتی تنظیم کنید تا به طور مداوم اجرا شود و تعداد محدودی از جلسات را هر روز ضبط کنید.

توصیه می کنیم برای شروع صفحه اصلی را هدف قرار دهید. اما، همانطور که با این فرآیند بیشتر آشنا می شوید، می توانید شروع به اسکن از صفحات فرود جدید، صفحات با عملکرد ضعیف و موارد دیگر کنید.

 

نحوه خواندن نقشه حرارتی

نقشه های حرارتی شکلی از تجسم داده ها هستند که درک نحوه تعامل افراد با وب سایت خود را برای هر کسی آسان می کند. اما می‌توانید برای به دست آوردن بینش‌های بیشتر در مورد نقاط ضعف و قوت وب ‌سایت خود و اینکه چگونه می‌توانید نرخ تبدیل‌ را بهبود ببخشید، عمیق‌تر آن را بررسی کنید.

اسکرول نقشه های حرارتی

این نقشه به شما نشان می دهد که کاربران شما تا چه اندازه صفحه را اسکرول میکنند. علاوه بر تجسم، HotJar درصد کاربرانی را که به هر بخش می‌رسند را نیز ارائه می‌کند و درک اینکه چه محتوایی در بالای صفحه قرار دارد و چه محتوایی به طور بالقوه از دست می‌رود را آسان‌ تر می‌کند. این ابزار به شما کمک می‌کند که مهم‌ ترین محتوای شما برجسته نشان داده میشود و از مجبور کردن کاربران خود برای رسیدن به محتوای مورد نیاز، لازم به اقدامات دیگری نیست.

همچنین می‌توانید این اطلاعات را با حرکت روی نقشه‌ها ترکیب کنید و مناطقی را شناسایی کنید که توسط تعداد زیادی از کاربران شما دیده می‌شوند و بالعکس.

حرکت نقشه های حرارتی

گزینه بعدی حرکت کاربران است. بطوری که به شما نشان می دهد که کاربران شما در هر جایی که ماوس خود را روی صفحه حرکت داده اند، صرف نظر از اینکه روی آن کلیک کرده اند یا نه.

به گفته HotJar، تحقیقات نشان می‌دهد که بین اینکه مردم کجا کلیک کرده اند و کجا ماوس را حرکت داده اند، ارتباط وجود دارد. بنابراین این موضوع به شما کمک کند تا بفهمید چشم‌ بازدیدکنندگان شما چگونه از صفحات عبور می‌کنند. آیا آنها بر پیام‌های کلیدی و فراخوان‌های شما تمرکز می‌کنند؟ یا توسط عناصر دیگری نمایش داده می شوند؟ نقشه حرکت به شما کمک می کند تا متوجه شوید که توجه کاربر به کجا منعکس میشود.

کلیک نقشه حرارتی وب سایت

در نهایت، کلیک بر روی داده‌ها بسیار مهم است. بله، احتمالاً می‌توانید اکثر این داده‌ها را از Google Analytics دریافت کنید، اما کلیک وب‌ سایت نقشه‌ های حرارتی به شما کمک می‌کند تا به وضوح ببینید کدام بخش‌ها کار می‌کنند و کدام‌ها بخش ها نادیده گرفته میشوند. برای هر جایی که کلیک شده است، می توانید تعداد دقیق کلیک ها و چند درصد از کل حجم نمونه را نیز دریافت کنید.

همچنین برای شناسایی مناطقی که ممکن است باعث ناامیدی شوند خوب است، به عنوان مثال، عنوان متنی که مردم روی آن کلیک می کنند و در واقع به هیچ آدرس دیگری پیوند داده نشده است. البته، به شما کمک می کند تا به وضوح ببینید که آیا افراد روی CTA های کلیدی شما کلیک می کنند یا خیر.

 

چگونه نقشه های حرارتی به بهبود تجربه کاربری (UX) شما کمک می کند

نقشه های حرارتی روشی عالی برای بررسی نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما و در نتیجه بهبود تجربه کاربری خود هستند. آنها به شما کمک می کنند تا بفهمید:

اگر مهم ترین محتوای شما دیده می شود. نقشه‌های اسکرول به شناسایی مناطقی از صفحه شما کمک می‌کنند که بیشترین بازدید را دارند و بنابراین مهم‌ ترین پیام خود را در کجا قرار دهید.

چه عناصری بیشتر، چشم نواز هستند. نقشه حرکت به شناسایی مناطقی از صفحه شما کمک می کند که توجه را به خود جلب کنند و کاربران در کجا موس خود را نگه می دارند.

نرخ کلیک و نقشه کلیک در یک نگاه به شما نشان می دهد که کدام یک از CTA های شما توسط چند نفر از کاربران شما کلیک می شوند. این شامل مواردی است که کاربران ماوس خود را نگه می دارند و سپس کلیک نمی کنند، که ممکن است نشان دهنده نوعی تردید باشد.

تجربه در دستگاه های مختلف Hotjar نقشه های حرارتی شما را بر اساس دسکتاپ، موبایل و تبلت تقسیم می کند تا بتوانید به راحتی نحوه تعامل کاربران را در دستگاه های مختلف مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک منوی همبرگر در تلفن همراه دارید، ممکن است متوجه شوید که این منطقه بسیار داغ برای ضربه زدن است، در حالی که در نسخه دسکتاپ کلیک ‌ها در منوی ناوبری هدر شما بیشتر پخش می‌شوند.

نقشه حرارتی وب سایت تنها یکی از روش هایی است که ما برای بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده می کنیم. اگر می‌خواهید درباره اینکه چگونه می‌توانیم به شما در بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای تبدیل و بهبود تجربه کاربری کمک کنیم، بیشتر بدانید، با استفاده از فرم تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مقاله های مرتبط

مقاله 7 ابزار عالی برای طراحی وب در سال 2019

معرفی 12 نوع از بهترین وب سایت ها برای کسب درآمد اینترنتی

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل