HTML
معرفی تگهای HTML5

معرفی تگهای HTML5

در این مقاله قصد داریم کلیه تگهای را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. به همین منظور در ابتدا جدولی که شامل معرفی لیست کامل تگ ها می باشد را تدارک دیدیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید لیست کامل تگها را داشته باشید.

SEO
ترفند های سئو

ترفند های سئو(SEO)

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

WEB DESIGN
طراحی وب

اصول طراحی وب سایت

زمانی که شما به یک وب سایت سر می زنید. با استفاده از نام دامنه، وب سایت شما نمایش داده می شود. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.

MOBILE
طراحی واکنشگرا

mobile usability

در سرچ کنسول، صفحاتی که از نظر موبایل فرندلی بودن دارای ایراد باشند به شما نمایش داده می شوند. پهن تر بودن عرض سایت از عرض صفحه نمایش، نزدیک بودن بیش از حد المان های با قابلیت کلیک و کوچک بودن فونت از جمله ایرادهای رایج موبایل فرندلی بودن سایت هستند.

JavaScript
کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوااسکریپت به عنوان یک زبان سخت و نا کارآمد یاد می شد. زبانی با کاربرد اندک و ناسازگاری زیاد با مرورگر ها که تا به امروز برای بسیاری از برنامه نویسان آن دوره خاطره نه چندان خوبی را به همراه داشته است.

آموزش ساخت NFT و فروش آن در مارکت پلیس

NFT چیست؟

 

NFT چیست؟

NFT مخفف Non-Fungible Token و به معنی توکن غیر قابل تعویض و کاملا منحصر به فرد است. توکن به این معنی که می توان آن را روی یک بلاک چین منتقل کرد. اساسا، NFTها دارایی هایی هستند که دارای هویت دیجیتال منحصر به فرد هستند و می توانند بین کاربران در یک بلاک چین عمومی مانند تزوس کدگذاری و معامله شوند. در واقع همان فناوری پایه یا مشابهی که برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر استفاده می شود، برای تضمین منحصر به فرد بودن هر NFT و اثبات مالکیت آن استفاده می شود.

نمونه های رایج NFT ها شامل آثار هنری مانند هنر، موسیقی، ویدئو، کارت ویزیت، تصویر جلد کتاب، کلکسیونی از کاراکترهای ورزشی، بازی ها و موارد دیگر می باشد. اگرچه NFT ها معمولاً با آثار هنری شناخته و مرتبط هستند و به صورت آنلاین خرید و فروش می شوند.

اگرچه NFT ها از سال 2014 وجود داشته اند، اما در حال حاضر شهرت زیادی به دست آورده اند، زیرا در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال هستند. از سال 2017 تاکنون 174 میلیون دلار برای NFT هزینه شده است. از آن زمان آدیداس، نایک، دیزنی، مک‌دونالد و بسیاری از افراد مشهور به NFT تبدیل شده‌اند.

سوال: هر کسی می‌تواند اینگونه ‌تصاویر بصورت تکی یا حتی کل تصاویر را به‌صورت آنلاین و رایگان مشاهده کند. پس چرا مردم حاضرند میلیون‌ها دلار برای چیزی که می‌توانند به راحتی اسکرین شات یا دانلود کنند هزینه کنند؟

پاسخ: زیرا یک NFT به خریدار اجازه می دهد کالای اصلی را داشته باشد. نه تنها اثر هنری اصلی بلکه حاوی احراز هویت داخلی است که به عنوان مدرک مالکیت در بلاک چین عمل می کند و به عنوان یک بلیت یا مجوز عمل می کند تا به شما دسترسی دهد.

بسیاری از مردم فکر میکنند که خرید NFT درست مانند خرید آنلاین یک تصویر JPG است. پاسخ منفی است و NFT ها کاملاً با تصاویر معمولی آنلاین متفاوت هستند. آنها دارای هویت منحصر به فرد و تاریخ قابل ردیابی هستند که به آنها این امکان را می دهد کمیاب و با ارزش باشند.

صرف نظر از اینکه شما یک برند، یک موسسه، یک هنرمند یا کلکسیونر هستید، NFT ها به همین ترتیب کار می کنند. NFT ها به سازندگان اجازه می دهد تا مستقیماً با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند، نمونه ها و تجربیات انحصاری را که می توانند مجازی، حضوری یا هر دو باشند، ارائه کنند.

NFT ها چگونه استفاده می شوند؟

NFTها نسبت به آثار هنری سنتی کاربرد بیشتری دارند. NFT ها را می توان در بازارهای آنلاین معامله کرد یا مستقیماً بین افراد مبادله کرد.

همچنین NFT ها مزایای خاص مختلفی مانند حق امتیاز را برای هنرمندان فراهم می کنند. NFTها را می‌توان با ویژگی‌های حق امتیاز برنامه‌ریزی کرد که به هنرمندان برای هر فروش در بازارهای خاص پاداش می‌دهد و به هنرمندان این امکان را می‌دهد که گاهی اوقات حتی بتوانند در صورت فروش مجدد آثارشان، حق امتیاز برای فروش در بازار ثانویه دریافت کنند و این یکی از بزرگترین جذابیت‌های NFT برای هنرمندان است.

اساساً، میتوانید NFTها را با هر چیزی منحصربه‌فرد بسازید که به صورت دیجیتالی ذخیره میشوند و دارای ارزش باشد. آنها شبیه هر اقلام کلکسیونی دیگری مانند یک نقاشی یا یک اکشن فیگور هستند، اما به جای خرید یک کالای فیزیکی، در عوض برای یک فایل اورجینال و اثبات مالکیت نسخه اصلی هزینه می‌کنید.

از NFT در بازی می توان برای پاداش دادن به گیمرها استفاده کرد و به آنها اجازه داد مالکیت واقعی دارایی های درون بازی خود، مانند پوسته های آرایشی یا سلاح ها را داشته باشند. بازی‌های بلاک‌چینی مانند Axie Infinity، Sorare و NFT Decentraland ‌های درون‌بازی را در خود جای داده‌اند و در حال حاضر شاهد موفقیت چشمگیری در جذب کاربران بوده‌اند.

 

نحوه خرید NFT ؟

 

اگر قصد خرید NFT را دارید، بسته به نوع NFT که می‌خواهید بخرید می‌توان آن‌ها را بر روی پلتفرم‌های مختلفی خریداری کنید. در این راهنما، بهترین بازار NFT را با بررسی برترین پلتفرم‌های موجود در این فضا به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه NFTها را خریداری کنید.

تصور اشتباه که برخی از کاربران دارند و فکر میکنند که سایت های خرید فروش NFT را هک کرده اند و با کلیک راست روی تصاویر و ذخیره آن میلیونر شده اند کاملا در اشتباه اند. تصاویر فوق صرفاً یک کپی به صورت JPG از اثر اصلی است. در واقع خود NFT فایل اطلاعاتی که دارای هویت دیجیتال منحصر به فرد هستند و بصورت توکن های کدگذاری خرید و فروش میشوند.

قطعا برای خرید NFT ها شما به یک کیف پول مخصوص پلتفرمی که روی آن خرید می کنید نیاز دارید و باید آن کیف پول را با ارز دیجیتال شارژ کنید. سایت‌های فهرست‌شده در زیر تنها برخی از سرویس های خرید و فروش NFT ها هستند.

1. Crypto.com

انتخاب شماره یک ما Crypto.com به طور کلی بهترین بازار برای خرید NFT ها هستند. این بازار محبوب اتریوم NFT یکی از برترین صرافی های ارزهای دیجیتال در سطح جهان است و بیش از ده میلیون نفر از آن استفاده می کنند. جدا از خدمات محبوب تجارت رمزنگاری، این سایت اخیراً بازار NFT خود را در دسته هایی مانند هنر، افراد مشهور، بازی، ورزش، موسیقی و رمزارز راه اندازی و ارائه می دهد.

کاربران می توانند در عرض چند دقیقه برای یک حساب NFT ثبت نام کنند. NFT ها از طریق حراج با قیمت ثابت در دسترس هستند و کاربران می توانند NFT ها را با استفاده از کارت اعتباری خود خریداری کنند. از طرف دیگر، NFT ها را می توان با استفاده از ارز دیجیتال و از طریق درگاه سایت خریداری کنند. جذاب ترین گزینه در فرآیند خرید این است که برای خرید NFT در هر تراکنش هیچ کارمزد دریافت نمیشود، که با بسیاری از پلتفرم های دیگر کاملاً متفاوت است.

2. Binance

بایننس، یکی دیگر از پلتفرم های بسیار توصیه شده معاملاتی NFT با کارمزد پایین است. اگر به دنبال خرید NFT هستید بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان توسط CoinMarketCap اداره می شود. کاربران می توانند NFT ها را تنها با کارمزد تراکنش 1% خریداری کنند، علاوه بر این، بایننس NFTهایی را در زنجیره هوشمند بایننس و بلاک چین اتریوم ارائه می‌کند و از مجموعه گسترده‌ای از دارایی‌های قابل معامله خبر می‌دهد.

نکته مهم این است که اگر قبلاً یک حساب کاربری در بایننس دارید، می توانید از همان اعتبارنامه ها برای استفاده از بازار NFT استفاده کنید.

در حال حاضر، وب سایت Binance NFT Marketplace فقط به خرید NFT با استفاده از رمزارز اجازه می‌دهد. اگرچه کاربرانی که صاحب ارز دیجیتال نیستند می‌توانند به راحتی از طریق صرافی بایننس خرید کنند. اما NFT ها را می توان از طریق یک حراج یا با قیمت ثابت خریداری کرد و می توان آن را به یک کیف پول NFT خارجی منتقل کرد.

3. OpenSea

OpenSea

 

بسیاری از مردم بر این باورند که OpenSea بهترین مکان برای خرید NFT است، زیرا این بازار، بزرگترین بازار در جهان در مورد حجم معاملاتی است. OpenSea اولین پلتفرمی بود که تجارت NFT را به سایت خود اضافه کرد و از زمان راه اندازی آن تا به الان بیش از یک میلیون کاربر جذب این پلتفرم شده اند. این بازار بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و انواع مختلف NFT مانند هنر، نام دامنه، شخصیت های درون بازی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

یکی از بهترین ویژگی های پلتفرم OpenSea این است که بیش از 150 ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت پشتیبانی می کند. از نظر کارمزد، OpenSea هنگام فروش کالای فروشندگان، بدون هیچ هزینه ای برای خریدار (غیر از کارمزدهای شبکه استاندارد) 2.5 درصد کارمزد برای هر تراکنش از فروشندگان دریافت می کند. در نهایت، OpenSea از 14 کیف پول رمزنگاری شده مختلف پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تنها با چند کلیک کیف پول را به مارکت خود متصل کنند.

4. GameStop

GameStop یکی دیگر از پلتفرم NFT است که بعنوان آینده ی برای بازی های بلاک چین محسوب میشود و جزء هیجان انگیزترین پلتفرم های NFT است که امسال راه اندازی شده است. این شرکت در حال توسعه یک سرمایه هنگفت برای توسعه دهندگان بازی است که ترجیح می دهند از بازار GameStop به جای گزینه های جایگزین استفاده کنند.

بازار GameStop در درجه اول بر روی آیتم های درون بازی، مانند ویژگی های دیجیتال، سلاح ها، لباس ها و موارد دیگر تمرکز خواهد کرد. با این حال، اکثر گزارش ها بیان می کنند که GameStop به دنبال همکاری با توسعه دهندگان غول های بازی ویدیویی است تا NFT های کلکسیونی ارائه دهد که برای طرفداران خاص خود جذاب باشد.

5. Rarible

Rarible یکی از بهترین بازارهای NFT در دنیای هنر برای سرمایه گذاران است، زیرا این پلتفرم میزبان مجموعه گسترده ای از هنرهای دیجیتال همراه با عکاسی، بازی، موسیقی، دامنه ها و حتی آیتم های متاورس است. این پلتفرم 2.5 درصد کارمزد را از خریداران و فروشندگان دریافت می کند. با این حال Rarible دارای پشتیبانی چند کاناله است و می تواند NFT های ساخته شده بر روی اتریوم، فلو و تزوس را میزبانی کند.

یکی از خصوصیات خوب در مورد Rarible این است که کاربران می توانند NFT ها را با استفاده از کارت اعتباری خود خریداری کنند. خرید NFT های Rarible را در سراسر جهان بسیار ساده است و بعنوان یکی از بزرگترین بازارهای NFT محسوب و در نهایت، Rarible از طیف وسیعی از کیف‌پول‌ها مانند MetaMask و Coinbase پشتیبانی می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های خود را با خیال راحت پس از خرید ذخیره کنند.

 

آموزش ساخت و فروش NFT

آموزش ساخت و فروش NFT

 

نحوه ساخت و فروش NFT از جمله مواردی است که بسیاری از هنرمندان و طراحان به عنوان یک راه جدید و بالقوه برای کسب و کارها از آن استفاده میکنند. برندهای بزرگ از نایک گرفته تا وارنر با هنرمندان و طراحان همکاری می‌کنند تا NFT را به عنوان بخشی از استراتژی‌های خود برای ورود به دنیای متاورنس ایجاد کنند.

اگر یک هنرمند و یا طراح دیجیتال هستید، احتمالا در مورد هنرمندانی که میلیون‌ها دلار درآمد از NFT کسب کرده‌اند شنیده اید و یا به فکر فروش آثار خود از طریق NFTها افتاده‌اید. در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد روش ساخت و فروش NFT ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای ایجاد NFT از آثار هنری خود، باید یک پلتفرم NFT و یک کیف پول پرداخت را انتخاب کنید، اگر خوش شانس باشید و آثار خود رو بفروشید، مبالغ پرداختی به کیف پول شما انتقال می یابد.

پلتفرم های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ساخت و فروش NFT استفاده کنید. برخی از محبوب ترین پلتفرم های حراج NFT عبارتند از OpenSea، Rarible، SuperRare، Nifty Gateway، Foundation، VIV3، BakerySwap، Axie Marketplace و NFT ShowRoom که در لیست بالا به چند مورد از آنها اشاره و مقایسه برخی از محبوب ترین گزینه های مورد استفاده بازار NFT پرداختیم.

پلتفرم‌های پرداخت NFT زیادی نیز وجود دارد که Coinbase، MetaMask، Torus، Portis، WalletConnect، MyEtherWallet و Fortmatic از معروف‌ترین آنها هستند. ما فرآیند ساخت و فروش NFT را با استفاده از پلتفرم NFT Rarible و پلتفرم پرداخت ارز دیجیتال MetaMask آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید که این دو پلتفرم صرفاً برای نشان دادن نحوه عملکرد این فرآیند انتخاب شده‌اند و به این معنی نیست که می‌گوییم بهترین سرویس برای استفاده هستند.

می‌توانید از هر یک از پلتفرم‌های ذکر شده در بالا و دیگر پلتفرم ها که در لیست موجود نیست استفاده کنید. در بیشتر موارد، روند مشابهی را دنبال خواهید کرد. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هر یک از پلتفرم ها، در مورد هزینه‌های مربوطه را حد امکان بررسی کنید، بعداً به کارمزدها خواهیم پرداخت.

 

1. برای تامین مالی کیف پول خود مقداری ارز دیجیتال بخرید

Ethereum

 

تمام پلتفرم‌های حراج NFT که در بالا ذکر شد، می‌خواهند برای فرآیند تولید یک NFT، که اثر هنری شما را به یک توکن غیرقابل تعویض تبدیل می‌کند تا بتوانید اثر خود را بفروشید.

اتر یا به اختصار ETH رایج‌ترین ارز دیجیتال قابل قبول است زیرا اتریوم یک پلتفرم بومی منبع باز بلاک چین محسوب میشود و مکانی است که برای اولین بار برای NFT ها راه اندازی شد. با این حال، برخی از پلتفرم‌ها شروع به پذیرش انواع فرمت‌های پرداخت و ایجاد NFT با استفاده از بلاک چین‌های مختلف کرده‌اند.

اگر قبلاً ETH را تهیه کردید، باید مطمئن شوید که آن را در یک کیف پول دیجیتالی، که برای دریافت و پرداخت به پلتفرم NFT انتخابی خود متصل کنید. اگر ارز دیجیتال ندارید، صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد که می‌توانید ETH یا سایر ارزها را بخرید، اما سریع‌ترین و ساده‌ترین گزینه، معمولاً خرید مستقیم ETH با کیف پول دیجیتالی مورد نظرتان است.

همانطور که اشاره کردیم، گزینه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما برای نشان دادن این روند، در این آموزش ما از متامسک استفاده می کنیم که به عنوان یک افزونه به مرورگر فایرفاکس و کروم اضافه می‌شود که یک برنامه تلفن همراه در دسترس است. در واقع این کیف پول دنیای بلاک چین را به دنیای واقعی متصل می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید از سرویس دیگری استفاده کنید، یا اگر از قبل یک کیف پول دیجیتال دارید و می‌دانید چگونه کار می‌کند، مستقیماً به مرحله 4 بروید. در غیر این صورت، در مرحله بعد درباره نحوه تنظیم کیف پول و خرید ETH با شما صحبت خواهیم کرد.

 

2. یک کیف پول دیجیتال برای پرداخت هزینه NFT خود ایجاد کنید

metamask

 

برای ایجاد یک کیف پول دیجیتال، باید به وب سایت MetaMask بروید و روی دکمه آبی )دانلود( در بالا سمت راست کلیک کنید. از آنجایی که از کامپیوتر استفاده می کنیم، گزینه نصب افزونه مرورگر را انتخاب می کنیم، اما اگر تمایل به نصب نسخه تلفن همراه را دارید به هر یک از فروشگاه های اندروید و یا ios خود مراجعه و متامسک را نصب نمایید.

بعد از نصب افزونه بر روی متامسک کلیک و در صفحه جدید پیغام خوش آمدگویی نمایش داده میشود برای ایجاد حساب در صفحه مورد نظر دو کادر وجود که کادر سمت چپ برای افرادی است که قبلا کیف پول خود را ساخته اند، از این طریق اقدام به ورود به کیف پول خود میکنیم.

اما کادر سمت راست برای ساخت کیف پول جدید کلیک میکنیم و در کادر بعدی شرایط و خط مشی مربوط به متامسک را قبول و یک رمز عبور برای آن تعریف میکنیم وکیف پول خود را ایجاد میکنیم. در قدم بعدی یک ویدیو آموزشی و نحوه کار با متامسک نمایش داده میشود که مربوط به نحوه بازیابی کلمه عبور و حفاظ و نگهداری از کلمه عبور را به تصویر می کشد.

حال روی دکمه next کلیک و در انتها یک فایل احراز هویت موجود را دانلود و آن را در جای امن نگهداری کنید، که اساساً حاوی فهرستی از کلمات است که اطلاعات بلاک چین را ذخیره می کند و باید آن را به ترتیب از بین گزینه های موجود انتخاب کنیم و بر روی دکمه تایید کلیک میکنیم. سپس حساب خود را راه اندازی خواهید کرد.

 

3. مقداری ارز دیجیتال به کیف پول خود اضافه کنید

Connecting-Your-MetaMask

 

هنگامی که کیف پول متامسک یا هر کیف پول دیجیتالی خود را راه اندازی کردید، باید مقداری اتریوم به آن اضافه کنید. اگر از قبل اتریوم نداشتید، باید اکنون مقداری خریداری کنید، بنابراین روی دکمه " Buy" کلیک کنید و گزینه Buy ETH with Wyre را انتخاب کنید.

به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید از طریق کارت نقدی اقدام به خرید ETH کنید. توجه داشته باشید اگر قصد خرید ندارید و ترجیحا میخواهید آن را به بعدا موکول کنید، می‌توانید از این مرحله صرف نظر و به مرحله بعد برویم. هزینه های پلتفرم NFT انتخابی خود را بررسی کنید تا از قیمت خرید مقدار که باید خرید کنید مطلع شوید.

اصطلاحات مربوط به دنیای ارزهای دیجیتال می تواند نحوه یادگیری، ساخت و فروش یک NFT را بسیار مضطرب کننده کند، اما خرید ارز دیجیتال در واقع بسیار ساده است. فقط توجه داشته باشید که مانند بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، ارزش اتر نیز می تواند به شدت در نوسان باشد. تنها در سال 2021، قیمت 1 اتریوم از کمتر از 1000 دلار به حدود 4700 دلار در زمان نگارش این مقاله رسیده است و فراز و فرودهای بسیاری در راه است و کاملاً ممکن است که قیمت ارز تنها در چندین ساعت چند صد دلار نوسان داشته باشد.

 

4. کیف پول خود را به یک پلتفرم NFT متصل کنید

اکثر کیف پول های دیجیتال با روشی مشابه هم کار میکنند. هر کدام را که انتخاب کرده اید، باید آن را به پلتفرم NFT که برای فروش NFT استفاده می کنید، متصل کنید. در این آموزش ما از Rarible استفاده می‌کنیم، اما بسیاری از پلتفرم‌های NFT دیگر برای انتخاب وجود دارد و این فرآیند معمولاً مشابه آنچه در زیر توضیح می‌دهیم خواهد بود.

buy nft

 

ابتدا به سایت Rarible.com بروید، در گوشه سمت راست صفحه در تصویر بالا، دکمه ای وجود دارد که روی آن عبارت "Connect wallet" یا اتصال کیف پول وجود دارد روی آن کلیک کنید و در صفحه بعدی، ارائه دهنده کیف پول از شما خواسته می شود که ما از متامسک در مرحله دوم گفته شد استفاده میکنیم. در پنجره بازشده به شما این امکان را می دهد که کیف پول خود را با Rarible متصل کنید. روی " Next" و سپس " Connect" کلیک کنید و گزینه شرایط و قوانین را بپذیرید و تأیید کنید که بالای 13 سال سن دارید.

 

5. فایلی را که می خواهید به NFT تبدیل کنید آپلود کنید

how to make nft

 

بنابراین اکنون یک کیف پول متصل به اتریوم برای پرداخت داریم و الان موقع ساخت یک NFT و فروش آن است.

در سایت Rarible، روی دکمه آبی "Create" در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. سپس گزینه هایی به شما داده می شود که بتوانید یک اثر هنری تکی ایجاد کنید و یک کالا را چندین بار بفروشید.

در این آموزش، ما از Single یا همان اثر تکی استفاده میکنیم. حالا باید یک فایل دیجیتالی را که می خواهید به NFT تبدیل کنید را بارگذاری میکنیم. پسوند فایل‌های که سایت Rarible از آن پشتیبانی میکند شامل PNG، GIF، WEBP، MP4 و MP3 است و حجم آن باید کمتر از 30 مگابایت باشد. به عنوان مثال ما یک قطعه هنری طنزآمیز و وحشتناکی با الهام از هنر بحث‌برانگیز دیوید هاکنی ساخته‌ایم. حالا فایل دیجیتالی خود را آپلود کنید و در سمت راست، پیش نمایشی از ظاهر پست NFT خود را مشاهده خواهید کرد.

how to make nft

 

 

6. یک مزایده برای NFT خود راه اندازی کنید

how to make nft

 

در قسمت بعدی فرم باید نحوه فروش آثار هنری NFT خود را انتخاب کنید. در بخش سه گزینه برای انتخاب وجود دارد.

گزینه اول "Fixed price" به شما این امکان را می‌دهد تا قیمتی برای اثر خود تعیین کنید و NFT خود را فوراً بفروشید. به جای گزینه بعدی "Unlimited Auction" است شبیه مزایده در سایت eBay به افراد این امکان را میدهد تا قیمت پشنهادی خود را اعلام کنند و تا زمانی که شما یکی از این پیشنهادات را قبول نکنید، حراج اثر هنری در سایت Rarible ادامه خواهد داشت. در نهایت گزینه بعدی " Timed auction" حراجی است که فقط برای مدت زمان مشخصی ادامه دارد و به بالاترین پیشنهاد ارائه شده اثر فروخته خواهد شد، برای نمونه ما این گزینه را برای ثبت اثر خود انتخاب می کنیم.

قدم بعدی ما را به پیچیده‌ترین بخش هدایت می‌کند و باید حداقل قیمت را برای آثار خود ثبت کنیم. نحوه قیمت گذاری آثار بسیار مهم است و نباید NFT های خود را خیلی ارزان بفروشید، چون ممکن است برای انتقال آن به کیف پول خود کارمزدهای که از سود شما کسر میشود احتمالاً مبلغ ناچیزی به کیف پولتان واریز میشود. حالا اگر حداکثر قیمت را تعیین کنیم، ممکن است هرگز اثر ثبت شده فروش نرود.

ما قیمت خود را روی یک اتریوم تعیین می‌کنیم و به افراد هفت روز فرصت می‌دهیم تا پیشنهادات خود را ثبت کنند.

قدم بعدی، گزینه ی"Unlock once purchased" میباشد و به شما این امکان را می دهد که از طریق یک صفحه وب رمزنگاری شده به نسخه کامل و با وضوح بالا از اثر خود به همراه لینک دانلود به خریدار نهایی ارائه دهید. پایین آن گزینه با عنوان "Choose Collection" وجود دارد که مربوط به نحوه راه اندازی بلاک چین است. در اینجا گزینه پیش‌فرض Rarible است و توصیه می‌کنیم آن را به همین شکل و دست نخورده قرار دهید.

 

7. برای فروش NFT خود توضیحاتی اضافه کنید

how to make nft

 

اکنون می توانید عنوان و توضیحاتی در مورد اثرتان به فهرست خود اضافه کنید. برای به حداکثر رساندن شانس فروش NFT خود باید کمی وقت بگذارید و در مورد این موضوع فکر کنید. سپس از شما خواسته می شود در نظر بگیرید که چه درصدی از حق امتیاز را می خواهید برای فروش مجدد هنر خود در آینده مطالبه کنید.

بعلاوه این یک اقدام متعادل کننده است، زیرا درصد بالاتر در درازمدت به ازای هر فروش، پول بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد همچنین مردم را از فروش مجدد اثر هنری شما در وهله اول باز می دارد زیرا احتمال کمتری برای کسب سود برای آنها وجود دارد. در نهایت یک فیلد اختیاری برای افزودن خصوصیت های فایل شما وجود دارد که با تکمیل آن تقریباً کارتان تمام شده است.

 

8. هزینه دریافتی را برای فروش NFT خود بپردازید

how to make nft

 

مرحله آخر از آموزش ساخت و فروش NFT انتخاب گزینه "Create Item" است و از شما دعوت می شود تا کیف پول خود متصل کنید تا لیست هزینه را با اتریوم بپردازید. اگر پول کافی در کیف پول خود ندارید نگران نباشید، لازم نیست مراحل رو دوباره طی کنید. کافی است روی نماد کیف پول در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و این گزینه به شما داده می شود که مستقیماً وجه خود را در Rarible اضافه کنید.

در انتها این نکته را اضافه کنم که فناوری بلاک چین، نوسانات شدید در ارزش ارزهای دیجیتال و عدم شفافیت در خود پلتفرم ها وجود دارد که آن را به یک کار غیر ممکن تبدیل کرده است.

 

سوالات متداول NFT

 

Minting NFT چیست؟

NFT یک توکن مبتنی بر بلاک چین است که مالکیت یک آیتم دیجیتالی مانند تصاویر، فایل‌های ویدئویی و حتی دارایی‌های فیزیکی را اثبات می‌کند. به زبان ساده، Minting NFT به تبدیل فایل های دیجیتال به مجموعه های رمزنگاری یا دارایی های دیجیتال ذخیره شده در بلاک چین اشاره دارد.

موارد یا فایل های دیجیتال در یک پایگاه داده غیرمتمرکز شده ذخیره می شوند و قابل ویرایش، تغییر یا حذف نیستند. مشابه ایجاد ارز فیات، زمانی که یک سازنده یک سکه فیزیکی ضرب می کند، فرآیند آپلود یک آیتم خاص در بلاک چین به عنوان ضرب کردن شناخته می شود.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین فناوری زیربنایی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم بر روی آن کار می کنند، اما کاربرد آن روش منحصر به فرد ضبط و انتقال ایمن اطلاعات گسترده تری در خارج از ارز دیجیتال است. امکان نگهداری سوابق در چندین رایانه را فراهم می کند که به عنوان "nodes " یا گره شناخته می شود.

هر کاربر بلاک چین می‌تواند یک گره باشد، اما برای کارکردن آن نیازمند انرژی زیادی از کامپیوترها میباشد و با روش‌های سنتی نگهداری اطلاعات و داده‌ها در یک مکان، مانند سرورهای رایانه متفاوت است.

یک بلاک چین اطلاعات اضافه شده را در بلوک یا گروهی از داده ها سازماندهی می کند. هر بلوک فقط می تواند مقدار معینی از اطلاعات را در خود نگه دارد، بنابراین بلوک های جدید به طور مداوم اضافه می شوند و یک زنجیره را تشکیل می دهند.

هر بلوک دارای شناسه منحصر به فرد خود است که به آن هش رمزنگاری گفته میشود. هش نه تنها اطلاعات داخل بلوک را از هر کسی بدون کد مورد نیاز محافظت می کند، بلکه با شناسایی بلوکی که قبل از آن آمده است، از مکان بلوک در امتداد زنجیره محافظت می کند.هش رمزنگاری مجموعه‌ای از اعداد و حروف است که می‌توانند تا ۶۴ رقم داشته باشند. این کد منحصربه‌فردی است که به قطعات پازل اجازه می‌دهد در کنار هم قرار گیرند.

آیا به کیف پول رمزنگاری نیاز دارم؟

اکثر سرمایه گذاران متوجه خواهند شد که وقتی نوبت به تجارت ارزهای دیجیتال می رسد، باید سرمایه گذاری های دیگری نیز انجام دهند تا دارایی های خود را ایمن نگه دارند. یکی از راه‌های انجام این کار، خرید یک کیف پول رمزنگاری است که کلیدها را در مکانی امن ذخیره می‌کند. داشتن یک کیف پول رمزنگاری امن مانند یک کیف پول معمولی عمل می کند با این تفاوت که ارزها و محتویات کیف پول را می توان از طریق ابزارهای دیجیتال خرید.

علاوه بر داشتن کیف پول می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا تراکنش‌های مختلفی را انجام دهند و در عین حال مراقب تعادل خود باشند. کسانی که نمی خواهند در کیف پول سرمایه گذاری کنند، اغلب برای نیازهای ذخیره ارزهای دیجیتال خود به کارت های نقدی دیجیتال روی می آورند. کارت‌های نقدی به عنوان شکل متمرکزتری از کیف پول رمزنگاری عمل می‌کنند.

بیشتر بازارهای NFT از شما می خواهند که یک کیف پول رمزنگاری برای ضرب و مبادله NFT ایجاد کنید. یکی از رایج ترین آنها MetaMask است که در این مقاله به آن پرداختیم اگرچه Coinbase یکی دیگر از کیف پول های امن است. برخی از بازارهای جدید NFT، مانند Nifty Gateway، امکان استفاده از پرداخت های ارزی فیات را از طریق کارت های اعتباری و نقدی آغاز کرده اند و دسترسی به NFT ها را آسان تر می کنند.

 

چگونه یک NFT جعلی را تشخیص دهیم؟

سوالی که ذهن بیشتر افراد را درگیر می کند این است که چرا با وجود استفاده از توکن های غیر قابل تعویض که به سودآوری برای بسیاری از هنرمندان سنتی و دیجیتال کمک می کند، اما با این وجود سرقت آثار هنری رو به افزایش است.

اولین قانون کلی که باید رعایت شود به طور کلی این است:

اگر معامله بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد، به این دلیل است که احتمالاً اینطور است.

به عبارت دیگر قیمت NFT ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. اگر یک NFT به طور قابل توجهی ارزان تر یا گران تر از NFT های مشابه از همان مجموعه یا دسته باشد، برای خرید آن عجله نکنید. ممکن است جعلی باشد.

مرحله بعدی که ما توصیه می کنیم، بررسی صحت NFT با جستجوی عکس معکوس در گوگل و یا استفاده از ابزارهای ترجیحی دیگر است.

بررسی کنید تصویر قبلاً در پلتفرم دیگری مانند SolSea بفروش گذاشته شده یا خیر. که به طور معمول، در صورت واقعی بودن یک تیک آبی رنگ در عنوان آن ظاهر می شود. همین علامت در کنار عنوان مجموعه اتصال قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه یک NFT جعلی را تشخیص دهیم؟

 

متأسفانه، در حال حاضر این روش فقط برای NFT های تصویری قابل اجرا است و تأیید صحت NFT های با فرمت ویدئویی و گیف بسیار دشوارتر است.

اگر NFT که گمان می‌کنید بخشی از یک مجموعه معروف است، اما مستقیماً به آن متصل نیست، در واقع به احتمال زیاد NFT جعلی است.

علاوه بر این، یک هنرمند می‌توانند ثابت کنند که آثارشان تقلبی است و می‌توانند هر بار که آثارشان در آینده دوباره به فروش می‌رسد، معیارهایی را برای دریافت حق امتیاز در نظر بگیرند.

 

نظرات بیان شده در مقاله فقط برای اهداف اطلاعات عمومی است و به منظور ارائه مشاوره یا توصیه های مالی یا سرمایه گذاری خاص برای هیچ فردی برای هر محصول سرمایه گذاری نیست. هدف این مقاله فقط ارائه اطلاعات و نظرات کلی در مورد NFTها و ارزهای دیجیتال است. نظرات منعکس شده در این مقاله در هر زمان بدون اطلاع قبلی قابل تغییر هستند.

 

مقاله های مرتبط


مقاله 7 ابزار عالی برای طراحی وب

معرفی 12 نوع از بهترین وب سایت ها برای کسب درآمد اینترنتی

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل