HTML
معرفی تگهای HTML5

معرفی تگهای HTML5

در این مقاله قصد داریم کلیه تگهای را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. به همین منظور در ابتدا جدولی که شامل معرفی لیست کامل تگ ها می باشد را تدارک دیدیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید لیست کامل تگها را داشته باشید.

SEO
ترفند های سئو

ترفند های سئو(SEO)

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

WEB DESIGN
طراحی وب

اصول طراحی وب سایت

زمانی که شما به یک وب سایت سر می زنید. با استفاده از نام دامنه، وب سایت شما نمایش داده می شود. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.

MOBILE
طراحی واکنشگرا

mobile usability

در سرچ کنسول، صفحاتی که از نظر موبایل فرندلی بودن دارای ایراد باشند به شما نمایش داده می شوند. پهن تر بودن عرض سایت از عرض صفحه نمایش، نزدیک بودن بیش از حد المان های با قابلیت کلیک و کوچک بودن فونت از جمله ایرادهای رایج موبایل فرندلی بودن سایت هستند.

JavaScript
کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوااسکریپت به عنوان یک زبان سخت و نا کارآمد یاد می شد. زبانی با کاربرد اندک و ناسازگاری زیاد با مرورگر ها که تا به امروز برای بسیاری از برنامه نویسان آن دوره خاطره نه چندان خوبی را به همراه داشته است.

8 نکته الزامی و مهم سئو که باید به آنها توجه داشت

8 نکته الزامی و مهم سئو که باید به آنها توجه داشت

 

اگر می‌خواهید طی چند سال آینده در صدر نتایج جستجو قرار گیرید، چندین نکته مهم برای پیشرفت سئو سایت شما وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. در این مقاله 8 گرایش سئو را فهرست می کنیم و به شما می گوییم که چگونه می توانید هوشمندانه آنها را مورد بررسی قرار دهید و چطور با رعایت این نکات ساده و کاربردی به ترتیب در صدر نتایج جستجو باقی بمانید و ترافیک بیشتری به سمت وب سایت خود جذب کنید.

 

1. به روز رسانی Google MUM

الگوریتم مام گوگل یکی از مهم ترین به روز رسانی هایی که گوگل انجام داده است، MUM یا پیاده سازی Multitask Unified Model است. این به ‌روزرسانی هوش مصنوعی تضمین میکند که گوگل عبارات جستجوی شما را بهتر درک می‌کند و تنها بهترین نتایج را نشان می‌دهد. بنابراین چیزی که جدید و نوین است این که اطلاعات مرتبط از فیلم ها، تصاویر و متن را نیز می توان با هم ترکیب کرد. البته این روش اشاره به این است که در سال 2022 روی چه چیزی تمرکز کنیم.

 

2. اهمیت محتوای ویدیویی در نتایج جستجو

گوگل به طور فزاینده ای ویدیوها را به عنوان یک منبع مهم اطلاعاتی می بیند که به وضوح در به روز رسانی MUM منعکس شده است. همچنین کاربران ارزش بیشتری برای ویدیوها قائل هستند که نمونه آن در رشد قوی پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok نیز آشکار است. با ادغام محتوای ویدیویی در وب سایت خود، رتبه بالاتری در گوگل کسب می کنید و در بخش جستجوی ویدیوها گوگل نیز قرار خواهید گرفت. با یک تیر دو نشان را بزنید.

 

3. بهینه سازی جستجوی صوتی

بیشتر کاربران اینترنت با استفاده از جستجوی صوتی به جستجوی محتوا می‌پردازند. جستجوی صوتی همچنین شامل جستجوهایی میشود که افراد با کمک سیری (اپل) یا الکسا (گوگل) انجام می دهند. در نتیجه، جستجوها نیز به طور متوسط طولانی تر از جستجوهای نوشتاری خواهند بود. چگونه محتوای خود را با جستجوی صوتی تطبیق دهیم؟ از عنوان های با کلمات کلیدی بلندتر یا لانگ تیل استفاده کنید و محتوای نوشتاری خود را به زبان محاوره ای فرموله کنید. همین امر به ساختار متن شما در قالب پرسش و پاسخ کمک میکند.

 

4. روی EAT تمرکز کنید

تخصص، اقتدار و اعتماد سه اصول است که در EAT بسیار مهم است. بنابراین بر تخصص خود تمرکز کنید و در زمینه تخصص خود به یک مرجع تبدیل شوید. گوگل فقط می خواهد بهترین و قابل اعتمادترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر روی اصول EAT تمرکز کنید، مطمئن باشید که وب سایت شما قابل اعتماد است و در لیست جستجو امتیاز بالایی کسب میکنید.

 

5. محتوای با کیفیت تولید کنید

یک موضوع مناسب برای تولید محتوا انتخاب کنید، اگر شما محتوای خوبی ارائه دهید به این ترتیب نه تنها به سرعت دیده خواهید شد، بلکه افراد بیشتری نیز به وب سایت شما باز می گردند. محتوای با کیفیت بالا را مطابق با اصل EAT ارائه دهید و محتوای خود را هوشمندانه سازماندهی کنید، البته به کمک یک متخصص سئو.

نحوه طراحی سایت بر خوانایی متن بسیار تأثیر گذار است و به تجربه کاربری بهتر کمک می کند. سپس هر دو آنها به شما کمک میکنند تا در رتبه بندی بالا قرار بگیرید و در صدر نتایج جستجو باشید.

چند نکته مهم: مقاله هایی با حداقل 500 کلمه بنویسید و از اشتباهات املایی خودداری کنید و همیشه محتوای با کیفیت ارائه دهید و از عناوین، زیرعنوان ها و نقل قول های خوب استفاده کنید.

 

6. سرعت لود صفحات را بهینه کنید

با اینکه وب سایت شما محتوای خوبی ارائه میکند اما اگر صفحات شما بسیار کند بارگذاری شوند احتمال زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان قبل از بارگیری کامل صفحه از آن خارج شوند. سرعت بارگذاری وب سایت شما به طور فزاینده ای برای سئو مهم است. در به روز رسانی اخیر گوگل، سرعت بارگذاری سهم بسیار بیشتری در تعیین رتبه بندی سایت شما در لیست نتایج را دارد.

چگونه سرعت بارگذاری وب سایت خود را بهینه کنیم؟ ابتدا بررسی کنید که سرعت وب سایت شما چگونه است، به عنوان مثال با ابزار google pagespeed insights میتوان نقاط ضعف وب سایت شما را برای بهینه کردن سرعت لود صفحات به شما ارائه کند.

سپس یک متخصص سئو را استخدام کنید تا در جهت بهبود رتبه ی وب سایت در گوگل و همچنین تجربه کاربری مثبت به شما کمک کند، بنابراین یک متخصص سئو جایگاه بالاتری را در نتایج جستجو برای شما کسب می کند.

 

7. بهینه سازی وب سایت نسخه موبایل

امروزه جستجوهای بیشتری در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بهینه سازی وب سایت شما برای گوشی های هوشمند یک روند مهم سئو است که در سال های آتی ادامه خواهد داشت.

آیا وب سایت شما نسخه دسکتاپ و موبایل دارد؟ سرعت بارگذاری و بهینه سازی نسخه موبایل برای رتبه بندی موتورهای جستجو مهمتر از نسخه دسکتاپ است. مطمئن شوید که وب سایت شما برای استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت ها بهینه شده است. به یک چیدمان سازگار با نسخه موبایل و سرعت بارگذاری بالا فکر کنید.

امروزه کاربران بیشتری در حال جستجو محتوا در نسخه موبایل خود هستند، بنابراین حتما به این نکته توجه داشته باشید.

 

8. قابلیت دسترسی

دسترسی و گنجاندن موضوعات مهم برای سئو اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. در دسترس قرار دادن وب سایت شما برای افراد دارای ناتوانی سمعی بصری توجه روزافزونی را به خود جلب می کند. خوشبختانه دسترسی بیشتر به محتوا نیز بسیار آسان تر می شود.

جستجوی صوتی گوگل در این امر نقش مهمی دارد، همچنین استفاده از زیرنویس برای ویدیوها و تصاویر در وب سایت یک امر ضروری است که باید رعایت شود. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای افرادی که به عنوان مثال از صفحه خوان استفاده می کنند قابل دسترسی است و امکان تنظیم کنتراست را ارائه می دهد. یک وب سایت در دسترس به این معنی است که شما می توانید بهتر دیده شوید و به مخاطبان جدید بالقوه دسترسی پیدا کنید.

 

نتیجه گیری

با رعایت چند نکته هوشمندانه برای بهینه سازی موتورهای جستجو، وب سایت شما در سال های آینده رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو کسب می کند. به نوشتن محتوای مرتبط، منحصر به فرد و با کیفیت ادامه دهید و آن را با توجه به مهم ترین پیشرفت های سئو بهینه کنید. به این ترتیب نه تنها به خوبی در نتایج گوگل دیده خواهید شد، بلکه بازدیدکنندگان نیز به شکل مداوم به سایت شما برمی گردند.

 

مقاله های مرتبط

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل

مقاله 7 ابزار عالی برای طراحی وب سایت

معرفی 12 نوع از بهترین وب سایت ها برای کسب درآمد اینترنتی