HTML
معرفی تگهای HTML5

معرفی تگهای HTML5

در این مقاله قصد داریم کلیه تگهای را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. به همین منظور در ابتدا جدولی که شامل معرفی لیست کامل تگ ها می باشد را تدارک دیدیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید لیست کامل تگها را داشته باشید.

SEO
ترفند های سئو

ترفند های سئو(SEO)

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیازمند دانش بهینه سازی و سئو (seo) سایت هستیم که در این مطلب به برخی از مهمترین آنها می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

WEB DESIGN
طراحی وب

اصول طراحی وب سایت

زمانی که شما به یک وب سایت سر می زنید. با استفاده از نام دامنه، وب سایت شما نمایش داده می شود. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که انواع بازدیدکنندگان سایت نام دامنه ی وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.

MOBILE
طراحی واکنشگرا

mobile usability

در سرچ کنسول، صفحاتی که از نظر موبایل فرندلی بودن دارای ایراد باشند به شما نمایش داده می شوند. پهن تر بودن عرض سایت از عرض صفحه نمایش، نزدیک بودن بیش از حد المان های با قابلیت کلیک و کوچک بودن فونت از جمله ایرادهای رایج موبایل فرندلی بودن سایت هستند.

JavaScript
کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

کاربرد جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوااسکریپت به عنوان یک زبان سخت و نا کارآمد یاد می شد. زبانی با کاربرد اندک و ناسازگاری زیاد با مرورگر ها که تا به امروز برای بسیاری از برنامه نویسان آن دوره خاطره نه چندان خوبی را به همراه داشته است.

الگوریتم Google MUM چیست و چگونه نتایج جستجو را بهبود می بخشد؟

مام گوگل چیست

 

گوگل برای بهبود جستجوی تجربه کاربری یا UX با شکستن مانع زبان موجود، به طور رسمی نمونه اولیه Google MUM را معرفی کرد. این الگوریتم برای رسیدگی به پرس و جوهای پیچیده طراحی شده است. در واقع، فناوری موتور جستجوی گوگل از ابتدا تا اکنون به سرعت در حال تغییر بوده است، اما برخی از مردم فکر می کنند که سئو مرده است و یادگیری سئو دیگر اتلاف وقت است. در اینجا چیزی که باید بدانیم این است که ما باید همیشه با تغییرات و آپدیت های جدید سئو مانند BERT، Panda و Google MUM Update به روز باشیم.

 

الگوریتم Google MUM چیست؟

همانطور گوگل که در یکی از وبلاگ های خود بیان می کند، آخرین به روز رسانی اصلی الگوریتم گوگل به عنوان مام گوگل (Google MUM) که مخفف Multitask Uniform Model است، شناخته و یک نقطه عطف جدید هوش مصنوعی برای درک اطلاعات می باشد. به گفته پاندو نایاک، معاون جستجوی گوگل، هدف Google MUM بهبود تجربه کاربری یا UX است.

در واقع Google MUM یک الگوریتم چند وجهی و یکپارچه است که برای ارائه پاسخ به سؤالات و جستجوی پیچیده با ارزیابی همزمان و استفاده از اطلاعات در متن، تصاویر، ویدیو و محتوای صوتی چند زبانه طراحی شده است. الگوریتم مام داده‌ها را از فرمت‌های رسانه‌ای و عبارت‌های مختلف برای یافتن نتایج مرتبط جستجو می‌کند و تا حد زیادی هوشمندانه ترین و جامع ترین الگوریتم هوش مصنوعی است که موتور جستجو گوگل و یا هر موتور جستجویی تا کنون از آن استفاده کرده است و جایگزین الگوریتم فعلی خود با نام BERT خواهد شد. در واقع MUM یک فناوری است که به دنبال درک بهتر یک عبارت جستجو و ارائه بهترین پاسخ و نتایج آن به کاربران است

الگوریتم BERT، فناوری اصلی یادگیری متنی گوگل است که در سال 2019 به کار گرفته شد. این فناوری توانایی گفتار انسان را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. BERT اولین تکنیک یادگیری ماشینی مبتنی بر ترانسفورماتور برای پردازش زبان طبیعی بود که با هدف بهبود نتایج ورودی های جستجو بر اساس کوئری های انسانی انجام شد.

اعتقاد بر این است که الگوریتم مام گوگل 1000 برابر قدرتمندتر از الگوریتم BERT است. در این به‌روزرسانی موتور جستجوی گوگل، جستجو ها بسیار هوشمندانه تر و نتایج بسیار نزدیک تر با خواسته کاربران است.

MUM و BERT هر دو بر اساس پردازش زبان طبیعی بنا شده اند. با این حال، MUM چیزی بیش از یک پردازش زبان طبیعی است، زیرا چندین فناوری را ترکیب می کند تا جستجوهای گوگل را به مراتب قابل توجه تر سازد.

همانطور که قبلاً گفتیم، فناوری فعلی سئو عمدتاً بر روی کلمات کلیدی متنی تمرکز دارد. اگرچه الگوریتم مام با رتبه‌بندی فرمت‌های رسانه‌ای متعدد مانند صدا، تصاویر، ویدئوها و متن بر اساس دیدگاه سئو، تغییر قابل‌توجهی نسبت به الگوریتم SERP ایجاد کرده است.

به عنوان مثال، یوتیوب ویدیوها را بر اساس توضیحات، طول کلمات، منبع، کیفیت صدا، تجربه کاربری و غیره رتبه بندی می کند.

به گفته کارشناسان، گوگل قادر خواهد بود محتوای صوتی، تصویری و گفتاری را درک کند و محتوا های پادکست یا ویدیوهای یوتیوب را نیز رتبه بندی کند.

 

به روز رسانی الگوریتم مام گوگل چیست؟

بروزرسانی الگوریتم مام گوگل

 

مام گوگل فناوری جدیدی است که گوگل در سال 2021 آن را معرفی کرد و نشان‌دهنده مدل یکپارچه چند وظیفه‌ای است. آنچه به عنوان الگوریتم در گوگل از آن یاد می شود در واقع برنامه نویسی آن است. یک سیستم پیچیده از الگوریتم‌های متعدد و فاکتورهای رتبه ‌بندی برای ارائه بهترین نتایج صفحات وب با رتبه‌ بندی مرتبط است. این برنامه ‌نویسی پشت صحنه تصمیم می‌گیرد که در کجای شاخص‌ های جستجو چه چیزی نمایش داده شود. هدف دائمی گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه مناسب ترین نتایج جستجو است و به روزرسانی الگوریتم مام دقیقاً برای انجام همین کار طراحی شده است.

در واقع به روزرسانی الگوریتم مام ترفندها و تغییراتی هستند که به منظور بهبود و ارتقای آن ایجاد شده است. بسیاری از این تغییرات جزئی هستند و تأثیر زیادی بر رتبه‌ بندی و نحوه رویکرد وب سایت و بهبود رتبه ‌شان ندارند، اما برخی از آنها عمده‌ تر هستند و می‌توانند نتایج ملموسی داشته باشند. اگرچه این نظریه تایید نشده است، اما اعتقاد بر این است که به روزرسانی های جزئی الگوریتم مام تقریباً روزانه اتفاق می افتد ولی به روزرسانی های کلی تر با تغییرات بزرگتر فقط هر چند ماه یک بار صورت میگیرد.

 

از Google MUM Update انتظار میرود:

همانطور که در طول مقاله توضیح داده ایم، این الگوریتم جدید به میزان زیادی جستجو را برای کاربران تسهیل می کند و همچنین به عنوان دستیار شخصی برای انجام هر نوع جستجو عمل می کند. در نهایت این پیاده‌سازی جدید می‌تواند باعث کاهش وابستگی به کلمات کلیدی شود، زیرا با استخراج اطلاعات از رسانه‌های مختلف، اهمیت کلمات کلیدی کمتر می‌شود.

1-گوگل از الگوریتم مام استفاده می‌کند تا پایگاه‌های داده معنایی مانند گراف دانش را گسترش دهد و به هدف یک پایگاه‌ داده یادگیری جامع نزدیک‌تر شود.

2-گوگل قصد دارد تجربه جستجوی جهانی را با بالا بردن قابلیت موتورهای جستجو بهبود بخشد. به طوری که کاربر از هر گوشه ای از کره زمین می تواند با استفاده از زبان محلی خود نتایج جستجوی بهتری دریافت کند.

نکته جالب در مورد توسعه سئو با الگوریتم MUM این است که تمام فرمت های رسانه ای را برای استخراج و درک ماهیت اطلاعات کسب میکند. هنگامی که اطلاعات را درک می کند، آن را به عنوان یک نتیجه جستجو ارائه می دهد. به این ترتیب کاربر شانس بیشتری برای دریافت نتیجه مربوطه و تجربه کاربری واقعی تر خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه تریلیون ها محتوای متنی در اینترنت وجود دارد و گوگل می‌تواند از تمامی فرمت ها به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد تا محتوا را در جایگاه صحیح ‌تری نمایش دهد.

 

الگوریتم Google MUM چگونه نتایج را برای افرادی که از موتور جستجو استفاده می کنند تغییر می دهد؟

Google MUM توانایی تفسیر متون از هر نوع زبانی را دارد، که ممکن است به این معنی باشد که اطلاعات شما در حال رقابت با سایر نقاط جهان است. با این حال عوامل خاصی در جستجوهای منطقه ای وجود دارد که بسیار موثر و مناسب ترین روش باقی می مانند.

در واقع الگوریتم Google MUM نتایج مرتبط موتور جستجوی ارائه شده به کسانی که کوئری های پیچیده تری نسبت به یک کلمه کلیدی یا عبارت استاندارد دارند، تغییر می دهد.

در واقع با استفاده از چارچوب متن به متن یا T5، نه تنها زبان مورد استفاده در پرس و جو را درک می کند، بلکه آن را تولید می کند.این الگوریتم بر روی مجموعه داده ای بیش از 75 زبان دنیا آموزش دیده است و قادر به اجرای چندین کار به طور همزمان است، دانش آن جامع و از منابع چند وجهی برای یادگیری زبان استفاده می کند.

به عنوان مثال، اگر کاربری در مورد پرواز خارجی یک سفر و جستجوی اطلاعاتی برای مقایسه آن با مقصد دیگر در گوگل سرچ کند، به احتمال زیاد باید چندین جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود انجام دهد. در عوض، الگوریتم Google MUM طوری پیاده سازی شده که نیاز مقایسه کاربران را درک می‌کند و می‌تواند از سایر مطالب مرتبط استفاده کند: مانند پیش‌بینی آب و هوا، حالت‌های مختلف سفر، بررسی مکان‌های بازدید، مواردی که ممکن است نیاز به خرید داشته باشید، جزئیات ویزا و حتی اطلاعات پزشکی برای مسافران، همه اینها در یک نتیجه ارائه میشوند و دیگر کاربر مجبور نیست چندین پرس و جو را در موتورهای جستجو انجام دهد.

 

چگونه وب سایت ها می توانند برای Google MUM بهینه شوند؟

امروزه هوش مصنوعی با ابزارهایی معروفی مانند Google Assistant، Alexa و Siri و دیگر ابزارها، بخشی از زندگی روزمره ما شده است. این بدان معناست که قوانین جستجو در حال تغییر است و جستجوی صوتی با ورود Google LAMDA در دستور کار قرار گرفته است.

فناوری مام گوگل می تواند متن، تصاویر، فایل های صوتی و تصویری را با الگوریتم شی گرا مبتنی بر هوش مصنوعی تشخیص دهد. تمام کسب ‌و کارها باید این اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های بازاریابی محتوای آن‌ها دقیق است و باید محتوای صوتی و تصویری تولید شده را با جزئیات، برچسب‌گذاری یا تگ کنند، تمامی محتواهای تولید شده باید در پلتفرم‌های مختلف هماهنگ و سازگار باشند و تصاویر باید دارای برچسب‌های alt و زیرنویس مناسب و مربوط به همان محتوا باشند.

در نهایت، سئو سایت یک ابزار مهم برای بازاریابی دیجیتال است و موفقیت یک تجارت آنلاین را متحول می کند. پتانسیل آن را نباید دست کم گرفت و برای کسب نتیجه بهتر باید تلاش و کار مداوم در این مسیر داشت.

 

جمع بندی

الگوریتم مام گوگل بیشتر به دنبال بهینه سازی درک محتوا جستجو شده است که ما به دنبال آن هستیم، آیا این موضوع فضای جستجو را به روی یک تجربه واقعی باز خواهد کرد؟ ما نمی‌توانیم به همه سؤال‌ها پاسخ دهیم ولی با افزایش سرعت انتشار اطلاعات هنوز سؤالات زیادی وجود دارد. تنها زمان به ما می گوید که چگونه گوگل در آینده MUM را دست خوش تغیرات خود قرار میدهد. به هر حال، فناوری های جدید هرگز برای مدت طولانی ثابت نمی مانند و در حال تغییر و تحول هستند.

به طور خلاصه، حتی با دانستن همه اینها، اطلاعاتی که امروزه در مورد این الگوریتم جدید وجود دارد، آنقدر توسعه یافته نیست که بتواند یک برنامه استراتژیک متمرکز بر این تغییر جدید را تحقق بخشد. اما ما بر اهمیت تداوم ایجاد محتوای با کیفیت بالا که جذاب باشد و برای کاربر ارزش بیاورد تاکید می کنیم.

 

مقاله های مرتبط

8 نکته الزامی و مهم سئو که باید به آنها توجه داشت

23 ترفند سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل

آموزش سئو از صفر تا صد

Hotjar چیست و چه کاربردی دارد؟